جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سکولاریسم

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: باید خطر جریان و تفکر سکولار را جدی بگیریم، زیرا تفکرات سکولار و لیبرالیسم می تواند اساس و پایه های دینی و معنوی بشر را کاملا تخریب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) شهر سنندج ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: یکی از باورهای اشتباه در مباحث دینی این است که دین تنها برای پر کردن خلاءهای روحی و احساسی انسان است. این گونه تعریف از دین، برمی گردد به نگاه مادیگرایانه که توسط برخی از نظریه پردازان غربی در قرن های اخیر نشر و تبلیغ یافته است.

وی با اشاره به اینکه ذات ادیان الهی، توسعه و ارتقا جوامع انسانی در همه ابعاد است، گفت: اسلام به عنوان دینی اجتماعی برای تمامی شئونات زندگی بشریت، برنامه های جامع، کامل و کاربردی دارد و این مهم در مستندات دینی اسلام به خوبی هویداست.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه موردی در زندگی انسان نیست که اسلام و قرآن به آن نپرداخته باشد، تاکید کرد: یکی از ویژگی های منحصربفرد دین مبین اسلام توجه و نیز دستورالعمل برای کوچکترین موارد زندگی انسان است.

وی تصریح کرد: در مباحث اقتصادی به عینه شاهد نظریاتی هستیم که هرگز رنگ و بوی کهنگی به خود نمی گیرند و در میان امام صادق (ع) بیشتر مباحث را درباره اقتصاد اسلامی بیان فرموده اند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: هرآنچه که انسان امروزی بدان نیازمند است، به راحتی در دین اسلام قابل یافتن است، بنابراین بی علت و بی حکمت نیست که در دهه های اخیر میلیون ها نفر به دین مبین اسلام مشرف شده اند.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: برخی از جریان های لیبرال و سکولار به دنبال رسوخ در ادیان الهی هستند و در این میان بیشترین فعالیت شان را روی اسلام معطوف کرده اند و به دنبال به انزوا بردن این دین الهی هستند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: باید خطر جریان و تفکر سکولار را جدی بگیریم، زیرا تفکرات سکولار و لیبرالیسم می تواند اساس و پایه های دینی و معنوی بشر را کاملا تخریب کند.

وی ادامه داد: بی شک هدف اصلی حضور شما طلاب در مدارس علمیه حفظ و صیانت از دین در برابر این جریانات منحرف، و در مقابل تبلیغ و نشر معارف ناب دین محمدی است، بنابراین باید بتوانید با مطالعه و تحقیق بهتر، دشمنان دین را به خوبی بشناسید و راه های نفوذ آنها را شناسایی و مسدود نمایید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha