پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طرح امین

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان از حضور طلاب طرح امین، در مدارس تیزهوشان آموزش و پرورش خبر داد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، با اشاره به اهمیت تبلیغ در بین جوانان و نوجوانان، اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان از سال 1389 با ایجاد طرحی با نام مدارس امین، اقدام به اعزام طلاب به 110 مدرسه آموزش و پرورش در سطح استان جهت تبلیغ و مشاوره تربیتی و دینی برای دانش آموزان کرده  است.

وی افزود: در استان اصفهان حدود 37 مدرسه مختص به تیزهوشان وجود دارد؛ طی جلسات متعددی که توسط معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، تفاهم نامه ای مبنی بر حضور طلاب طرح امین در مدارس تیزهوشان به امضای طرفین رسید.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان هدف از اجرای این طرح را انجام فعالیت های دینی در مدارس و ارائه مشاوره به دانش آموزان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دانش آموز مدارس تیزهوشان در آینده در پستها و سمتهای مهمی بکارگیری خواهند شد، لازم است مورد توجه ویژه ای از نظر آموزه های دینی و شناخت دقیق تری از آن قرار گیرند

وی ادامه داد: براین اساس از ابتدای سال جدید تحصیلی، طلاب برادر و خواهر در این مدارس مستقر و به انجام فعالیتهای مختلف تربیتی و دینی مشغول خواهند شد.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: طلاب برای شرکت در این طرح با انجام مصاحبه و برگزاری آزمون از آمادگی بیشتری برخوردار شدند و برنامه های ویژه ای برای اجرا در این مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به گسترش فضای مجازی و حضور دانش آموزان در این فضا، پاسخگویی به شبهات، تبیین صحیح اسلام و ایجاد ارتباط با نسل جدید و نوجوانان که امری تخصصی و حساس است را از مهمترین برنامه های این طرح عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha