سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمد استوار میمندی- مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس بابیان اینکه نباید اجازه تحریف تاریخ دفاع مقدس را داد، گفت: دشمنان درصدد تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند، لذا مقابله با تحریف تاریخ دفاع مقدس یک رسالت مهم جریان انقلابی است.

حجت‌الاسلام‌ محمد استوار میمندی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، هفته دفاع مقدس را یادآور مظلومیت‌های انقلاب اسلامی، مردم ایران و نظام مقدس اسلامی دانست و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه‌ها، رشادت‌ها و شجاعت‌های جوانان مؤمن کشور ایران است.

وی بابیان اینکه در جنگ تحمیلی همه ابرقدرت‌های دنیا پشتیبان صدام بودند، افزود: دلارهای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از یک‌سو، اسلحه و مهمات کشورهای غربی از سوی دیگر و لجستیک کشورهای عربی و غیر غربی  از طرف دیگر تماماً پشتوانه رژیم بعث عراق در جنگ با ایران بودند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با طرح این سؤال که چرا بیان می‌کنیم در جنگ تحمیلی به پیروزی رسیده‌ایم، اضافه کرد: هدف دشمن ساقط کردن و از بین بردن نظام مقدس اسلامی بود، اما اجازه ندادن به دشمن در رسیدن به اهداف حداقلی و حداکثری به این معنا است که ما به پیروزی رسیده‌ایم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید اجازه تحریف تاریخ دفاع مقدس را داد، اضافه کرد: دشمنان درصدد تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند؛ کشور ایران تا یک سال و نیم پس از آغاز جنگ هیچ‌گونه دستاورد قابل‌ذکر دفاعی نداشته و برخی مناطق ایران اشغال بود، اما از دوم فروردین سال 61 با عملیات فتح المبین پیروزی‌های ایران آغاز شد.

حجت‌الاسلام استوار میمندی بیان داشت: دفاع مقدس به معنای دفاع از خاک و ناموس و حتی بالاتر از این بود، ازاین‌رو ایمان حرف نخست را می‌زند؛ مقابله با تحریف تاریخ دفاع مقدس یک رسالت مهم جریان انقلاب است.

وی در پایان یکی از محورهای تحریف دفاع مقدس را تحریف آرمان رزمندگانی دانست که از مملکت دفاع کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر این آرمان را فقط تقلیل به دفاع از خاک و ناموس بدهیم یک نوع تحریف است،آن چیزی که در وصیت‌نامه‌های شهدا مشاهده می‌کنیم لبیک به امام به‌عنوان نائب امام زمان(عج) بود درواقع یعنی دفاع از دین بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسعود RO ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    ضمن تبريك مجدد افتخار روحانيت وافتخارميمند فارس
  • محمد IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    احسنت