دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
photo_2019-09-24_00-02-02.jpg

حوزه/ مسئول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران، گفت: دوره آموزش نکات حفاظتی و امنیتی ویژه نگهبانان مدارس علمیه استان تهران هم اکنون در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است و اهمیت این موضوع به جهت پیشگیری از مسائلی است که در گذشته با آن مواجه بوده ایم.

حجت الاسلام محمود درزی، مسئول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: دوره آموزش نکات حفاظتی و امنیتی ویژه نگهبانان مدارس علمیه استان تهران هم اکنون در حال برگزاری است و اهمیت این مسئله به جهت پیشگیری از مسائلی است که در گذشته با آن مواجه بودیم لذا در این زمینه خلأ آموزش چنین مباحثی احساس می شد.

وی با بیان این که این دوره یک دوره آموزشی جدید و ابداعی است، تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده مدارس علمیه استان مؤظف شدند نگهبانان مدارس خود را جهت شرکت در این دوره معرفی کنند و سطح علمی و تحصیلات این افراد هم متفاوت است به طوری که از سطح مبتدی تا سطح علمی کارشناسی و ارشد در این دوره شرکت دارند.

مسئول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران، بیان داشت: این دوره هم اکنون به صورت متمرکز در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) در حال برگزاری است و مجموعه ای از مسائل امنیتی و حفاظت اطلاعات مربوط به کادر مدارس علمیه، طلاب و اساتید به این افراد آموزش داده می شود.

وی گفت: در این دوره شیوه های سرقت اطلاعات و رعایت نکات لازم در این زمینه به نگهبانان مدارس علمیه تبیین می شود، همچنین به لحاظ مسائل امنیتی باید نسبت به محیط حوزه و بیرون از آن، و رفت و آمد افراد ناشناس و نظایر اینها حساس باشند و در مواجهه با مراجعه افراد به حوزه علمیه، نکات لازم به ایشان تذکر و آموزش داده می شود.

حجت الاسلام درزی در پایان با اشاره به ضرورت آگاهی طلاب از فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی، گفت: بسته های آموزشی را در این راستا تدارک دیده ایم که در صورت تصویب نهایی، نسبت به اجرایی کردن آن اقدام خواهیم کرد اما این دوره های آموزشی هر سال برای طلاب جدیدالورود در دوره میثاق طلبگی برگزار می شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha