جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: جبهه به ما صداقت داد، از این‌رو باید تلاش کنیم پیام دفاع مقدس و پیام صداقت را از رزمندگان و شهدا بیاموزیم و سبک زندگی خود را با صداقت پایه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان، با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس از مصادیق صادقان بودند، گفت: خداوند در آیه ۱۱۹ سوره توبه می‌فرماید: «اتَّقُوا اللَّهَ وَکونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید و با صادقان باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: همچنین در آیه ۱۱۹ سوره مائده می‌خوانیم: «هَٰذَا یوْمُ ینْفَعُ الصَّادِقِینَ»؛ یعنی روز قیامت روزی است که صادقان از راستی خود بهره‌مند می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه بر این اساس باید در دنیا زندگی خود را با صادقان هماهنگ کنیم، افزود: روز قیامت هم مردم نتیجه صداقت خود را می‌چینند، زیرا قیامت جای سختی بوده و یکی از متاع‌ها و ارزش‌هایی که در قیامت خریدار زیادی دارد صداقت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: درواقع روز قیامت روزی است که صادق‌ها از صداقت خود بهره برده و با دست پر وارد محشر می‌شوند.

وی گفت: امام علی (ع) در خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه می‌فرماید: «وَ لَقَدْ کنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) نَقْتُلُ آبَاءَنَا وَ أَبْنَاءَنَا وَ إِخْوَانَنَا وَ أَعْمَامَنَا مَا یزِیدُنَا ذَلِک إِلَّا إِیمَاناً وَ تَسْلِیماً وَ مُضِیاً عَلَی اللَّقَمِ وَ صَبْراً عَلَی مَضَضِ الْأَلَمِ وَ جِدّاً فِی جِهَادِ الْعَدُوِّ وَ لَقَدْ کانَ الرَّجُلُ مِنَّا وَ الْآخَرُ مِنْ عَدُوِّنَا یتَصَاوَلَانِ تَصَاوُلَ الْفَحْلَینِ یتَخَالَسَانِ أَنْفُسَهُمَا أَیهُمَا یسْقِی صَاحِبَهُ کأْسَ الْمَنُونِ فَمَرَّةً لَنَا مِنْ عَدُوِّنَا وَ مَرَّةً لِعَدُوِّنَا مِنَّا فَلَمَّا رَأَی اللَّهُ صِدْقَنَا أَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْکبْتَ وَ أَنْزَلَ عَلَینَا النَّصْرَ حَتَّی اسْتَقَرَّ الْإِسْلَامُ».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این امام همام می‌فرماید: ما در کنار رسول خدا (ص) بودیم، پدران و فرزندان و عموهای خود را به امر حق می‌کشتیم و این مسئله جز بر ایمان و تسلیم و حرکت در راه راست و شکیبایی بر سوزش الم و کوشش ما در جهاد با دشمن نمی‌افزود و مردی از ما و مردی از دشمن چون دو شیر نر با هم در می‌افتادند و درصدد برآوردن جان یکدیگر بودند تا کدام یک از آن دو جام مرگ را به کام دیگری بریزد. یک بار ما بر دشمن پیروز می‌شدیم و یک بار دشمن بر ما. چون خداوند راستی ما را دید دشمن ما را سرکوب کرد و یاری خود را بر ما فرو فرستاد تا آن وقت که اسلام همانند شتری که سینه و گردن برای استراحت به زمین نهد و در جای خود بخوابد استقرار یافت.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید چون خدا صداقت ما را دید که رکاب پیامبر صادقانه می‌جنگیم و برای یاری خدا تلاش می‌کنیم دو چیز به ما داد، یکی نابودی و شکست دشمن و دیگری پیروزی جبهه حق.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَک مَعَ الْحُسَینِ» و به خداوند می‌گوییم خدایا ما دوست داریم ثابت قدم باشیم، به برکت امام حسین (ع) به ما صداقت عطا کن؛ پس معلومم می‌شود صداقت گنجینه گران‌بهایی است.

وی خاطرنشان کرد: جبهه به ما صداقت داد، از این‌رو باید تلاش کنیم پیام دفاع مقدس و پیام صداقت را از رزمندگان و شهدا بیاموزیم و سبک زندگی خود را با صداقت پایه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha