چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهادت امام سجاد

 حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: خطبه‌های امام زین العابدین (ع) و عمه گرامیش حضرت زینب کبری (س) در کوفه و شام، ضمن تمام مصائبی که بر آن حضرت و خاندان پیامبر (ص) وارد شد، یکی از جریاناتی است که توانست علاوه بر رسوایی یزیدیان، موجب دگرگونی عجیبی در بین مردم شام گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم اقامه عزای شهادت امام سجاد (ع) شب گذشته با حضور مدیریت، معاونین، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه، در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام نادر رنجبر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قروه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع)، به گوشه ای از زندگی این امام همام اشاره کرد و اظهار داشت: امام سجاد (ع) به خاطر عبادات بسیار و عمیقی که داشت در نزد شیعیان به زین العابدین معروف شده است.

مدیر مدرسه علمیه قروه در ادامه بیان کرد:  امام سجاد (ع) در واقعه کربلا، ۲۳ سال سن داشت و فرزند عزیزش امام محمد باقر (ع) نیز ۴ سال داشت و در حادثه روز عاشورا حاضر بودند که خداوند متعال ایشان را به صورتی معجزه آسا حفظ فرمود.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) در نهضت کربلا نقش بسیار مهمی داشت، گفت: مسئولیت سترگ پیام ‏رسانی عاشوراییان توسط امام ساجدان و عارفان (ع) در لباس جهاد اسارت و در قالب جدال و مواعظ احسن بر دوش آن حضرت (ع) قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خطبه‌های امام زین العابدین (ع) و  حضرت زینب کبری (س) در کوفه و شام، ضمن تمام مصائبی که بر آن حضرت و خاندان پیامبر (ص) وارد شد، یکی از جریاناتی است که توانست علاوه بر رسوایی یزیدیان، موجب دگرگونی عجیبی در بین مردم شام گردد.

حجت الاسلام رنجبر عنوان کرد: امام سجاد (ع) در اوضاع ناگوار اجتماعی آن روز که ارزش‌های دینی دستخوش تغییر و تحریف امویان قرار گرفته بود، مهم‌ترین کار خویش در زمینه برقراری پیوند مردم با خدا را با دعا آغاز کرد. به طوری که دعاهای آن حضرت (ع)، رویدادهای عصر ایشان را تفسیر میکند. چنین بود که مردم تحت تأثیر روحیات ایشان قرار گرفتند و شیفته مرام و روش حضرت شدند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: «صحیفه سجادیه» اثر بی نظیری است که در جهان اسلام، جز قرآن کریم و نهج البلاغه، کتابی به این عظمت و ارزش، پدید نیامده که پیوسته مورد توجه بزرگان و علما و مصنّفان باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha