شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجة الإسلام والمسلمين الشيخ رحيمي صادق

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران به رشد کیفی حوزه علمیه استان تهران اشاره کرد و گفت: با وجود برگزاری دروس سطح عالی که در سال های گذشته در بعضی از مدارس تشکیل می شد، لازم دیده شد در زمینه سطوح عالی نیز حوزه علمیه استان تهران تقویت شود و پیش بینی می شود دروس خارج مجوز دار حوزه علمیه تهران از ۱۰ درس هم فراتر رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهریار، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران، در دوازدهمین اجلاسیه مسئولان حوزه های علمیه استان تهران که امروز در شهرستان شهریار برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشداء علیه السلام و همچنین تشکر از افراد مسئولین حوزه های علمیه استان تهران و مسئولان کشوری حاضر در این نشست، به بیان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه علمیه تهران پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته فعالیت های حوزه علمیه استان تهران تمرکز را بر توسعه کیفیت در حوزه های علمیه استان قرار داده شد و در این زمینه فعالیت های مختلفی از جهت علمی و تهذیبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: عمده کار ما مسائل اجرایی است و ظرف اجرای کار ما حوزه های علمیه است و اگر توصیه و پیگیری های مسئولین حوزه ها مستمر باشد نتیجه خوبی از عملکرد حوزه های علمیه استان می توان گرفت و از هدر رفت زحمات عزیزان مرکز مدیریت جلوگیری خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: در مدیریت استان تهران در چند سال گذشته اقداماتی در جهت تدوین آیین نامه ها انجام شده است. که در این زمینه اسناد و آیین نامه هایی در نظر گرفته شده که در حال تولید و تدوین است‌.

وی درباره ارزیابی عملکرد حوزه علمیه استان تهران گفت: ارزیابی اقدامات سال های گذشته حوزه علمیه استان تهران در دست بررسی است و باید بررسی شود که از لحاظ آموزشی، تهذیبی و آموزشی چه نتیجه ای حاصل شده است که نقاط ضعف و قوت را بتوانیم شناسایی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق بیان داشت: تکمیل و رشد علمی کادر مرکز مدیریت حوزه علمیه از اقدامات دیگر مرکز مدیریت استان تهران است.

وی در مورد تکمیل ساختار های مدارس علمیه اظهار داشت: برای پیشرفت در حوزه علمیه ما احتیاج به تکمیل ساختارهای حوزه های علمیه داریم و اگر امسال این ساختارها را در مدارس تکمیل نشود، از فعالیت های آموزشی مدارس را جلوگیری خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه تهران به رشد کیفی حوزه علمیه استان تهران اشاره کرد و گفت: سیاست ما در این زمینه جدی است و چند نکته در این زمینه مدنظر ما بوده است و شاخص پذیرش در حوزه علمیه تقریبا به مانند سال گذشته بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: با وجود برگزاری دروس سطح عالی که در سال های گذشته در بعضی از مدارس تشکیل می شد، لازم دیده شد در زمینه سطوح عالی نیز حوزه علمیه استان تهران تقویت شود که در این خصوص از استاد بزرگوار علی محمدی خراسانی دعوت شد و ایشان نیز به تهران هجرت کردند و در مدرسه دارالمبلغین فلسفی تهران درس خارج فقه و اصول را شروع کردند و پیش بینی می شود دروس خارج مجوز دار حوزه علمیه تهران از ۱۰ درس هم فراتر رود.

وی افزود: از دیگر اقدامات برپایی دروس اخلاق عمومی و اخلاق خانواده و رشته های تخصصی است و همچنین ایجاد دفاتر قرآن و عترت در مدارس علمیه استان تهران است که در دست اقدام است. همچنین مدارس علمیه باید محور خدمات تبلیغی و اجتماعی محل جغرافیایی خودش باشد و این مورد را معاونین تبلیغ و تهذیب بر عهده دارند.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha