چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 865694
۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
خبر کوتاه فرهنگی آذربایجانغربی

حوزه/ از سفارش نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به حفظ یاد و مشی شهدا توسط مسئولین تا تاکید امام جمعه تکاب به تعامل والدین در تربیت فرزندان از مهم‌ترین اخبار فرهنگی در آذربایجان‌غربی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در ارومیه گفت: علت مقدس بودن جنگ تحمیلی جنگ با شیاطین و مزدوران آن‌ها بود و فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس باید مورد مراقبت قرار گرفته و به نسل‌های بعدی انقلاب منتقل شود.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه نام و یاد شهدا باید برای همیشه در جای‌جای ایران اسلامی از جمله مراکز علمی و معابر زنده باشد، بیان کرد: خداوند به خاطر خون شهدا عنایت خود را شامل حال ما می‌کند و همیشه باید از نام و یاری شهدا بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با ابراز امیدواری نسبت به این موضوع که مسئولان نظام اسلامی در روز قیامت نزد شهدا روسفید باشند، بیان کرد: ایران اسلامی عزت و اقتدار کنونی را مدیون خون شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان در جنگ تحمیلی است.

ذکر شهدا موجب طهارت است


در مراسم غبار روبی مزار شهدای شهرستان تکاب نیز محمود دولتی از رزمندگلن دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه نام شهدا محیط جامعه را پاک و معطر می‌کند، اظهار داشت: عنوان هر یک از شهدا برای اصلاح امور جامعه است و مسئولین ضمن به یاد شهدا بودن باید راه و منش آن‌ها را هم زنده نگه دارند و امینت و آرامش امروز ما مدیون از خودگذشتگی شهدا است.

وی ادامه داد: دشمن با همه امکانات خود نتوانست در جنگ به اهداف خود برسد و مردم ایران با وجود منافقین داخلی با تمام توان از خاک و اعتقادات خود دفاع کردند و امروز این امنیت و اقتدار مایه افتخار است.

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: مذاکره با دشمن نشان ضعف است و آن‌هایی که دم از مذاکره با دشمن می‌زنند باید به این مسئله واقف باشند.

هماهنگی والدین در تربیت فرزندان یک اصل ضروری است

همچنین حجت الاسلام عیسی برادری، امام جمعه تکاب نیز در سخنرانی خود در جمع کارکنان نیروی انتظامی و و خانواده‌ آن‌ها در شهرستان تکاب با اشاره به این‌که هماهنگی والدین در تربیت فرزندان یک اصل اساسی است، اظهار داشت: در برابر تهاجم فرهنگی، معنویت خانواده و توجه به آموزه‌های دینی و جدیت در انجام فرائض دینی، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: خانواده کارمندان و نیروهای نظامی و انتظامی نیاز بیشتری به مراقبت‌های معنوی و توجه عاطفی دارند و در غیاب همسران، نقش تربیتی مادران خانواده بسیار تعیین کننده است.

ولایت‌مداری مهم‌ترین سیره عملی شهدا است

حجت الاسلام محمد هاشمی، امام جمعه ماکو نیز در مراسم یادواره‌ی شهدای گلگون کفن شهر مرزی بازرگان و پاسدار شهید ناصر مهدی زاده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: مهم‌ترین پیام و سیره عملی شهدا عظیم الشأن ما، ولایت مداری آنهاست که این ولایت‌مداری، الهام گرفته از سیره حضرت ابوالفضل العباس (ع) می‌باشد

وی افزود: حضرت عباس (ع) در کربلا با گفتار و کردار خویش اثبات کرد که دست از ولایت امام زمان خود برنخواهد داشت و شهدای گرانقدر هم در جبهه‌های حق علیه باطل این پیام را به گوش دنیا رساندند.

همایش " مسافران واتیکان" در ارومیه برگزار می شود


همچنین در دیدار حجت الاسلام حجت آقایارلو، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، با استاد محمدرضا آبرون پژوهشگر عرصه دینی و فرهنگی، گفتگوهای اولیه برای برگزاری همایش "مسافر واتیکان" آشنایی و اجلال شخصیت شیخ محمدصادق فخر الاسلام، روحانی مسیحی شیعه شده که از علمای ارومیه بودند انجام گرفت.

استاد آبرون مورخ و متخصص در تاریخ علمای ارومیه می‌باشد و کتابی تحت عنوان "معجزه فارقلیط" در مورد فخر الاسلام در دست تالیف دارند و همچنین کتابی در باره معرفی چهره واقعی سید حسین عرب‌باغی از علمای اخباری‌گری به چاپ رسانده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha