جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روحانیون در جبهه

حوزه/ سردار یوسف روشن گفت: دفاع مقدس شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی است و به جرات می توان گفت که جنگ تحمیلی و دفاع جوانان این مملکت حقانیت ایران و ایرانی را به جهانیان نشان داد.

یوسف روشن، از سرداران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید گفت که ملت ایران به ویژه جوانان این سرزمین امتحان خود را در هشت سال دفاع مقدس به بهترین نحو ممکن پس دادند.

این سردار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: بیان روزهای دفاع مقدس به این سادگی نیست تا کسی خود شخصا صحنه های نبرد را لمس نکرده باشد هرگز نمی تواند به صورت کامل از ایثارگری، رشادت و امدادهای غیبی سخنی به میان بیاورد.

این جانباز دفاع مقدس با اشاره به حضور پرشور روحانیون و طلاب جوان در جبهه های جنگ، بیان داشت: در دوران دفاع مقدس حضور روحانیون و طلاب فضایی معنوی به جبهه ها داده بود و همین حضور باعث تقویت روحیه رزمندگان می شد.

روشن تاکید کرد: آنچه توسط بنیاد شهید استخراج شده نشان می دهد روحانیت 12 برابر میانگین آحاد جامعه شهید داده است، یعنی به صورت میانگین در جامعه از هر هزار نفر 4 نفر شهید شدند و در حالی که در روحانیت از هر هزار نفر 48 نفر شهید شده اند، البته برخی آمارها نشان می دهد روحانیت بالای 20 برابر میانگین جامعه شهید داده است.

وی با اشاره به اینکه خود مقام معظم رهبری در هشت سال دفاع مقدس همواره در خط مقدم حضور داشتند، بیان کرد: کجای دنیای می بینیم که شخص اول کشور و رییس  جمهور آن در خط مقدم جبهه حضور پیدا می کند، ولی همه به عینه دیدیم که ایشان در بین رزمندگان حضور داشتند و این برای همه ما که سالها جنگ با دشمن بعثی را تجربه کرده ایم، مایه افتخار است که چنین رهبر آزاده و دلاوری داریم.

این سردار هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: بنابراین باید گفت که حضور طلاب و روحانیون در هشت سال دفاع مقدس بی بدیل و غیرقابل انکار است.

روشن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر می خواهیم که این انقلاب تداوم داشته باشد و همچنان استقلال و اقتدار داشته باشیم، باید در حفظ ارزشهای دفاع مقدس کوشا باشیم و اجازه ندهیم که برخی از جریان های حاشیه دار ارزشهای دفاع مقدس را زیر سئوال ببرند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی است و به جرات می توان گفت که جنگ تحمیلی و دفاع جوانان این مملکت حقانیت ایران و ایرانی را به جهانیان نشان داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha