جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بصث

حوزه/عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این که همه باید از شفافیت دفاع کنیم، گفت: تنها راه‌حل مشکلات کشور در همه بخش‌ها شفافیت است.

پروانه مافی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اظهار داشت: شخصاً از موافقین این طرح هستم و درواقع علنی شدن اعلام حضوروغیاب نمایندگان و رأی آن‌ها را در راستای شفافیت می‌دانم.

وی ادامه داد: این طرح نباید مورداستفاده قرار بگیرد چراکه یک تعداد از نمایندگان که مخالف این طرح هستند معتقدند که از آرای ایشان سوءاستفاده می‌شود.

مافی تأکید کرد: به‌عنوان‌مثال به یک طرحی نماینده‌ای رأی مثبت یا منفی می‌دهد اما این طرح موافقین و مخالفین در سطح کشور دارد که این افراد این نظر و رأی نماینده را مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: بنده شفافیت را درمجموع اصل می‌دانم شفافیت موجب سلامت و آگاهی‌رسانی به عموم مردم و موکلین می‌شود و درمجموع خوب است.

عضو فراکسیون امید مجلس تأکید کرد: باید ظرفیت این کار وجود داشته باشد اما هنوز در کشور ظرفیت شفافیت به‌خصوص در بین گروه ه و جریان‌های سیاسی ایجاد نشده که باید این ایجاد شود.

وی در خصوص این‌که شفافیت باید از کجا و چگونه اجرا شود، نیز گفت: شفافیت باید از همه‌جا شروع شود چراکه در سراسر کشور نهادهای مختلفی از قوای سه‌گانه و نهادهای حاکمیتی داریم که باید شفافیت را شروع کنند.

مافی ابراز داشت: شفافیت به این شکل نباید باشد که درجایی باشد و در نهاد دیگری نباشد، درواقع در صورت اجرای ناقص به‌جایی نمی‌رسیم.

وی افزود: این کار موجب می‌شود که درآمدها و منابع مالی به نفع عموم مردم شود و از تصمیم‌گیری‌های شخصی و جناحی جلوگیری می‌شود.

مافی تأکید کرد: این طرح باید همگانی و در همه بخش‌های کشور باشد و استثنایی در آن نباشد و مورد سوءاستفاده افرادی که در هر طرح و لایحه‌ای منافع دارند، قرار نگیرد.

وی به آسیب‌های این طرح اشاره کرد و گفت: زمانی که بررسی طرح‌ها و لوایح در جریان است، مخالفین شروع به مقابله با موافقین می‌کنند و یا موافقین برعکس رفتار می‌کنند که در ازجمله آسیب‌های این طرح است.

مافی بیان داشت: این اقدام اجازه نمی‌دهد طرح‌ها و لوایح مسیر روشن خودش را طی کند و باید در این موارد زمینه و بستر را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل مشکلات کشور در همه بخش‌ها شفافیت است و درواقع اصل شفافیت ترمز محکمی است که جلوی فساد و ارتشاء را می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha