سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که وقف فدک اسلام و روحانیت شیعه است، گفت: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور وقف را در کشور زنده کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت وقف در جامعه‌ای اسلامی، اظهار داشت: وقف فدک اسلام و روحانیت شیعه است و اگر طبق نیت‌های واقفین این فدک و وقف در اختیار حوزه‌های علمیه باشد قطعاً و یقیناً وضع فرهنگ، معنویت، عمران و آبادانی کشور و  اقتصاد کشور غیرازآن چیزی می‌شود که الآن وجود دارد.

وی بابیان این‌که بودجه‌های هنگفتی در گنج بی‌پایان وقف خوابیده است، افزود: اگر وقف در جای خودش صرف شود و فی سبیل الله باشد قطعاً جامعه اسلامی وضع بهتری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی ابراز داشت: در برخی از موقوفات واقع به‌صورت مشخص معین کرده که وقفش در چه راهی هزینه شود به‌عنوان‌مثال بیان‌شده که در مسیر ازدواج جوانان صرف شود که باید عین همین کار صورت بگیرد اما در مواقعی نیز شاهد هستیم که واقف صراحتاً بیان کرده که در کارهای معنوی هزینه شود.

وی ادامه داد: احیا و پشتیبانی از مراکز دینی از جمله‌ای کارهای معنوی است که اگر موقوفات معین‌شده در این مسیر هزینه شود قطعاً برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: بسیاری از موقوفات مخفی مانده و متولیان وقف از آن خبر ندارند و برخی زمان‌ها درامدهای اوقاف به‌صورت مختلف هزینه می‌شود.

وی افزود: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید شب و روز نشناسد تا وقف را در کشور زنده کند و آن طوری که واقفین نیت کرده‌اند عملیاتی و اجرایی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی بابیان که احیای موقوفات حوزه‌های علمیه باید دنبال شود، گفت: این موقوفات باید در اختیار اسلام و مسلمین قرار بگیرد و وقتی موقوفات به این شکل هزینه شود آثار و برکات آن در کشور قابل‌مشاهده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha