چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ رئیس شورای زکات استان قم گفت: برخی از عملکردها موجب سلب اعتماد مردم می‌شود و فقط به نارضایتی از یک مجموعه محدود نمی‌شود به همین علت خیریه‌های بدون مجوز باید پیگیری شوند تا افراد و مجموعه‌ها در قالب یک مجموعه ساماندهی شده عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به فعالیت برخی از خیریه‌های بدون مجوز برای جمع‌آوری زکات مردم اظهار کرد: خودجوش بودن در برخی از امور کار پسندیده و مورد تشویق است مگر اموری که به دستگاه، نظم و قوانین کشور بر می‌گردد و می‌تواند آسیب‌زا باشد.

وی اضافه کرد: مسئولان باید بدانند که ممکن است افراد در قالب عنوان خیریه کارهایی را انجام دهند که به مصلحت نظام و کشور نباشد، برخی از عملکردها موجب سلب اعتماد مردم می‌شود و فقط به نارضایتی از یک مجموعه محدود نمی‌شود به همین علت خیریه‌های بدون مجوز باید پیگیری شوند تا افراد و مجموعه‌ها در قالب یک مجموعه ساماندهی شده عمل کنند.

رئیس شورای زکات استان قم با اشاره به اینکه مردم مؤظف نیستند که زکات خود را به مجموعه واحدی پرداخت کنند، تصریح کرد: در شرع مقدس چنین چیزی مطرح نشده است و ما باید تابع شرع باشیم.

وی یادآور شد: کشور ما اسلامی است و ما به دنبال عملکردهایی هستیم که منشأ فقهی آن مشخص باشد، ما وظیفه داریم که به پرداخت زکات تاکید کنیم اما اینکه انتظار داشته باشیم مردم به ما بگویند که این زکات را به چه اشخاصی پرداخت کرده‌اند انتظار نادرستی است.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه امر تبلیغات در حوزه زکات بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر بیان احکام توسط مبلغان و تبلیغ چهره به چهره این افراد نبود مردم به سمت زکات سوق داده نمی‌شدند اما از همان ابتدا باید در تبلیغات و کارهای خود به صورتی تبلیغ کنیم که ابعاد مختلف را مدّ نظر قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه هزینه تبلیغات زکات باید در مبلغ دریافتی از محل زکات دیده شود، مطرح کرد: شرع این موضوع را مورد توجه قرار داده اما زمانی که ما به درستی تبلیغ نکردیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مردم نیز این موضوع را بپذیرند

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha