پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان

حوزه/معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه کردستان هرساله میزبان زائران خارجی اربعین است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲ موکب اربعین حسینی در سطح شهرهای استان برپا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی، ظهر امروز در جلسه کمیته اربعین حسینی که در تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کردستان چند سالی است به اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان واگذار شده است لذا نیاز است شناسایی موکبین اربعین حسینی امسال در ایران و عراق برنامه‌ریزی و ساماندهی شود.

وی افزود: شناسایی کاروان‌ها و گروه‌هایی که به صورت گروهی به عراق اعزام می‌شوند از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته و براین اساس با تشویق هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی نسبت به راه‌اندازی کاروان اربعین حسینی در استان انجام اقدام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از روحانیونی که قصد رفتن به اربعین را دارند درخواست می‌شود با ثبت نام برای اعزام به این سفر، کاروان‌هایی که به عراق اعزام می‌شوند را همراهی کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان توزیع اقلام فرهنگی ویژه اربعین حسینی در سطح شهرستان‌ها و موکبین اربعین حسینی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کردستان برشمرد و یادآور شد: سال گذشته ۹ موکب در استان برپا شد در حالیکه امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد موکب‌های اربعین حسینی به ۱۲ مورد برسد.

حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: سالانه تعدادی زائر خارجی از کشور آذربایجان به اربعین سفر می‌کنند و مسیر سفر این زائران استان کردستان بناباین سعی براین تا در سالجاری با توزیع اقلام فرهنگی شناخت این زائران را نسبت به استان کردستان و ارادت مردم اهل سنت به خاندان پیامبر اسلام بیشتر نماییم.

وی برپایی خیمه نماز، توزیع کتاب ادعیه در کنار موکبین اربعین را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام ذکر کرد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده در تلاشیم تا عرضه محصولات فرهنگی را در کنار موکب‌ها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تعدادی از موکب‌های استان از جمله موکب بیجار و قروه و سریش‌آباد برای برپایی موکب خارج از کشور در شهر کربلا نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اضافه کرد: موکب‌های اربعین حسینی در شهرهای بیجار، قروه، دزج، سقز، حسن‌آباد یاسوکند و خسروآباد بیجار برپا خواهد شد و تمامی موکب‌ها به صورت مردمی اداره خواهد شد.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: در کنار مردمی که موکب‌های اربعین حسینی را هرساله برپا و اداره می‌کنند اداراتی مانند تبلیغات اسلامی، سپاه، دفتر نماینده ولی فقیه استان کردستان، شرکت برق، شهرداری، بانک قوامین، هلال احمر، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه و اورژانس همکاری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha