پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آگهی های اسلام هراسی علیه ساخت مسجد جدید در براکنل، همسایگان را ناراحت کرد

حوزه/ همسایگان مسجدی در شهر برانکل در لیدز، از توزیع آگهی های اسلام هراسی علیه ساخت مسجد جدید واکنش اعتراضی نشان داده و این اقدام را زننده توصیف کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bracknellnews، آگهی های اسلام هراسی و نژادپرستانه که از همسایگان خواسته بود نسبت به ساخت مسجد و مرکز جدید جامعه اسلامی در شهر براکنل در منطقه لیدز انگلستان واکنش اعتراضی نشان دهند، خشم همسایگان از جمله غیرمسلمانان این منطقه را برانگیخت.

کسانی که در نزدیکی سایت پیشنهادی برای ساخت مسجد زندگی می کنند گفته اند که این آگهی ها در صندوق نامه های قرار گرفته و نسبت به فرد یا افرادی که چنین اقدام نژادپرستانه ای انجام داده اند انتقاد کردند.

همراه با بروشور ، کارتی است که در آن از همسایگان خواسته می شود دلایل اعتراض خود را بنویسند ، و همچنین یک پاکت نامه پست آزاد با آدرس بخش پشت هرآگهی دیده می شود.

در این آگهی  ها مردم را از مشکلاتی چون احتراق، کمبود پارکینگ، اختلال در منقطه مسکونی، شلوغی و سروصدا و از بین رفتن فضای اشتقال ترسانده اند.

 با این حال ، یکی از دریافت کننده های این نامه به خبرنگاران گفت که فکر می کند این اقدام از روی «اسلام هراسی»  انجام شده است.

سوزانا چمبرز  گفت: به نظر من این کار زننده است.

وی خاطر نشان کرد: در این آگهی گزینه ای جز اعتراض به مسجد گذاشته نشده و من می گویم این اسلام هراسی است. در زمانه کنونی این کار زننده و موذی و بسیار ناامیدکننده است.

 هنوز مشخصت نیست که چه کسی یا کسانی آگهی های مذکور را صادر کرده  اند، اما برخی از همسایه ها تایید کردند که پس از ارسال آنان از طریق فیس بوک، این آگهی های کاغذی ارسال شده اند.

گفتنی است  انجمن فرهنگی اسلامی براکنل درخواست برای ساخت مرکز اسلای را در ماه آگوست ارائه داد. این طرح هنوز در دست بررسی قرار دارد و در صورت پیشروی نخستین مسجد در جنگل براکنل خواهد بود.

 اسناد حاکی است 200 نمازگزار می توانند در نماز جمعه مسجد شرکت کرده و تا 40 نفر روزانه از این مکان استفاده می کنند. پیش بینی می شود بیش از 80 درصد بازدید کنندگان محلی باشند و در مسافت پیاده روی زندگی کنند، در نتیجه تغییری در وضعیت ترافیک و آلودگی صوتی به وجود نخواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha