پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به طرفداران مذاکره با آمریکا گفت: درواقع خروج آمریکا از معاهده برجام در کنار سایر عهدشکنی‌های سران این کشور، سند روشن بی‌فایده بودن هرگونه مذاکره با این آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب در مورد مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان، مذاکره با آمریکا را بی‌فایده دانستند، اما در این جلسه تأکید کردند که در شرایط فعلی، مذاکره با آمریکا، نه‌تنها بی‌فایده بلکه به‌شدت مضر و دارای آثار زیانباری برای امروز و فردای ایران خواهد بود.

وی افزود: ایشان، علاوه بر این‌که پیش‌ازاین هم مرتباً در رد مذاکره با آمریکا، فرمایشاتی داشته‌اند، اخیراً ممنوعیت مذاکره با آمریکا را با سه عبارت روشن، تعمیم داده و تأکید کرده‌اند هیچ مسئولی، در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، نه در نیویورک و نه در غیر آن.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این یعنی تمام مسئولان کشور متفق القولند و به خلاف سیاست‌ها و اظهارات آشفته مقامات آمریکایی که یک روز از مذاکره بدون پیش‌شرط و روز دیگر از مذاکره با ۱۲ شرط سخن می‌گویند، هر عقل سلیمی در ایران، از مضرات مذاکره با آمریکای عهدشکن آگاه است و سیاست قطعی جمهوری اسلامی، ایستادن در برابر فشار حداکثری دولت آمریکاست.

وی افزود: مخالفت مؤکد رهبر معظم انقلاب به طرح مذاکره ایران و آمریکا کاملاً معقول، منطقی و منطبق با شواهد و تجارب تاریخی است؛ چراکه آمریکا در طول هفت دهه گذشته که به صورت جدی وارد تحولات بین‌الملل شده به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: از فلسطین، لیبی و عراق تا شوروی سابق، کره شمالی و حتی برخی هم‌پیمانان غربی آمریکا همه نشانی از بدعهدی مستمر آمریکا را با خود دارند.

وی افزود: بنابراین در این شرایط درخواست‌ها برای مذاکره با آمریکا درخواست‌هایی کاملاً غیرمنطقی و احساسی بدون توجه به واقعیت‌های موجود است و حامیان مذاکره، اتفاقاً باید خروج آمریکا از برجام را به عنوان سند زنده بی‌فایده بودن هر نوع مذاکره با واشنگتن بدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حتی اگر آمریکا به دنبال مذاکره به زعم خود بدون پیش شرط با ایران بوده، برجام به عنوان یک موضوع مهم بین‌المللی همچنان مطرح بوده و بازگشت آمریکا به این توافق می‌تواند نیاز آمریکایی‌ها از انجام مذاکره با ایران را مرتفع کند.

وی گفت: اما مشکل در نوع نگاه و اهداف آمریکا به مذاکره است؛ درنتیجه آن را ترفندی برای موفق جلوه دادن راهبرد فشار حداکثری خود علیه ایران می‌دانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha