پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت واگذاری برخی املاک بلا استفاده در سازمان اوقاف و امور خیریه به بخش خصوصی، گفت: زمانی که زمینی وقف شده است و امکان ساخت آن وجود ندارد، بهترین کار این است که ساخت این زمین به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از صفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ضرورت واگذاری برخی املاک بلا استفاده در سازمان اوقاف و امور خیریه به بخش خصوصی، گفت: زمانی که زمینی وقف شده است و امکان ساخت آن وجود ندارد، بهترین کار این است که ساخت این زمین به بخش خصوصی واگذار شود. باید با برنامه ریزی و فکر در راستای بکارگیری و استفاده از موقوفات در راستای نیات واقفین به خوبی به صورت هدفمند فعالیت شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با بیان اینکه در انجام امور اقتصادی باید با دلال‌ها و واسطه‌ها مبارزه کرد تا قیمت محصولات بالا نرود، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از موقوفات از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه در سرتاسر کشور است، نگاه علمی و فعالیت جهادی از مهمترین فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که باید در راستای اجرای نیات واقفین به خوبی صورت بگیرد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: همه مسئولان باید سازمان اوقاف و موقوفات را از خود بدانند و در راستای ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفین در کشور فعالیت کنند، وقف امری است که منافع آن به همه افشار جامعه می‌رسد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سازمان اوقاف و امور خیریه را از فعالیت تجاری و مال اندوزی نهی کرده‌اند، گفت: تملیک اعیانی در اوقاف ممنوع شده است و این از نخستین ابلاغ‌های بنده است.

وی در ادامه افزود: ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان در راستای تأمین سلامت جامعه و ارائه خدمات در حوزه بهداشت و سلامت به مردم در راستای اجرای نیات واقفین از مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، ارتباط و همکاری خوبی با شرکت‌های دانش بنیان داریم و در حال رایزنی با سرمایه گذاران این شرکت‌ها در راستای وقف در زمینه سلامت و بهداشت هستیم و بهترین ثمره این مسأله بالا رفتن میزان سلامت و بهداشت جامعه است، چرا که هدف از وقف خدمت به جامعه می‌باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه زنجیره ارزش در حوزه کشاورزی تعریف کرده‌ایم، تصریح کرد: استفاده علمی و مؤثر از موقوفات حوزه کشاورزی از دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha