سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 865973
۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
شهید سید عبد الکریم هاشمی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام سید عبدالکریم هاشمی نژاد، عالم و نویسنده ای مستعد و درد آشنا بود که دوران نمو و بالندگی‌اش در دوره تاریک دیکتاتوری پهلوی رقم خورد.

خبرگزاری «حوزه» - کرمان/ سید عبد الکریم هاشمی نژاد عالم و نویسنده‌ای مستعد و درد آشنا بود و متناسب با نیازهای زمان به تالیف و تصنیف و ایراد سخنرانی می‌پرداخت. کتاب‌های رهبران راستین، پاسخ به مشکلات جوانان، درسی که حسین (علیه‌السّلام) به انسان‌ها آموخت، مسائل عصر ما، و هستی بخش از جمله آثار اوست که مورد استقبال عموم گروه‌های مذهبی به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان واقع می‌شد.

در زمانی که در حوزه‌ها آشنایان به قلم اندک بودند، استاد هاشمی نژاد اهمیت اسلحه‌ای که قرآن به نام آن قسم یاد کرده را خوب شناخت او معتقد بود این اسلحه باید در دست دلسوختگان قرار گیرد.

از جمله تالیفات و نوشته‌های ایشان، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱. دکتر وپیر: در سال ۱۳۳۷ در بیست و شش سالگی، مبارزه‌اش را علیه فرهنگ منحط غربی شروع کرد و اولین اثر قلمی خود را تحت عنوان «دکتر وپیر» هنر موازنه با شیوه‌ای نو و جذاب برای جامعه آن روز به سبک داستانی عرضه داشت. این سبک نگارش، جاذبه خاصی برای خوانندگان کتاب پدید آورد. داستان این کتاب بین چند نفر مسافر در قطار شروع می‌شود که در لابلای بحث به میان ارزش‌های اسلامی و دفاع از قوانین جاودانه اسلام می‌پردازد.

۲. مشکلات مذهبی روز: بعضی موضوعات این کتاب عبارتند از حکومت جهانی امام زمان، طول عمر آن حضرت از نظر زیست شناسی و پزشکی، مشکل پیری، چگونه امام زمان بر جهان غلبه می‌کند، انتظار فرج یعنی چه، در حکومت امام چه کسانی محکوم به مرگ می‌شوند، کتاب جدید چیست.

۳. درسی که حسین به انسان‌ها آموخت: در این کتاب نهضت مقدس امام حسین (علیه السّلام) و جوانب مختلف آن بررسی شده است.

۴. پاسخ به مشکلات جوانان: این کتاب حاوی مجموعه پاسخ هایی است که در موضوعات مختلف علمی و دینی در جلسات کانون بحث و اقتصاد دینی به انبوه جوانان داده است.
۵. اصول پنجگانه اعتقادی.

۶. راه سوم بین کمونیزم و سرمایه داری: این کتاب تحت سه عنوان کلی سرمایه داری و انتقاد به روش آن، کمونیزم و انتقادات وارده بر آن و موضع اسلام، اختلافات طبقاتی را مورد بحث قرار داده است.

۷. ضرورت تشکیلات: که در مورد ضرورت و نقش تشکیلات در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بحث شده است.

8. مبارزه با جهل و مادیت، قرآن و کتابهای دیگر آسمانی، رهبران راستین، مسائل عصر ما، ولایت فقیه، زهرا مکتب مقاومت، رسالت انقلابی امام حسین، تقریرات اصول آیت الله شیخ علی کاشانی، غروب آفتاب اندلس و مشکلات جنبی و چاره آن در اسلام ده عنوان دیگر از تألیفات استاد هاشمی نژاد است که از خود به یادگار گذاشته است.

در نهایت جوانمرد فاضل و دانشمند در روز شهادت امام جواد (علیه‌السّلام) راس ساعت ۷ صبح به حزب جمهوری اسلامی رفت. یکی از اعضای منافقین به بهانه خرید کتاب و پوستر با نارنجک به سالن حزب رفت و در آنجا مخفی شد. وقتی راس ساعت ۸ صبح کلاس پایان گرفت؛ منافق سیه روز، خود را به جوانمرد فاضل رساند. او را در بغل گرفت و نارنجک را در جلوی شکم آن عاشق شهادت منفجر کرد. انفجاری که روح بلندش را از قفس تن پرواز داد و فریاد رسوایی شب پرستان و طلوع خورشیدی دوباره را در آسمان شهر نوید داد فریاد رستگاری از مأذنه شهادت برخاست و هاشمی نژاد را به مهمانی جدش رسول خدا برد و با اتصال به اقیانوس جاوید و بیکران روحش را از کوثر کمال سیراب ساخت.

یادش گرامی باد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha