پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حجت الاسلام شعبانی با تأکید براین که طلاب حوزه باید با رفتار، اخلاق و اعمال صحیح، خود را به جامعه اثبات کنند، بیان داشت: به طور حتم مردم به ویژه نسل جوان با مشاهده طلاب مهذب و اخلاقی بیشتر به سوی ارزش های الهی و انقلابی سوق پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، امروز در نشستی اخلاقی در این مدرسه علمیه، توجه به اخلاق و معنویت را جزء مهم ترین وظایف طلاب علوم دینی در کنار علم آموزی عنوان کرد.

وی با بیان این که طلاب باید در هر سطوحی که قرار دارند به مباحث اخلاقی و تربیتی پایبند باشند، افزود: پیشرفت علمی یک طلبه در هر سطحی با مسائل اخلاقی و تربیتی پیوند خورده است.  

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که طلبه ای که سرباز امام زمان(عج) و شاگرد مکتب امام صادق(ع) است، باید در همه امور الگوی جامعه باشد، خاطرنشان کرد: نباید به گونه ای رفتار کرد که خدای ناکرده جامعه از طلاب و روحانیان فاصله بگیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است و مردم با دیدن رفتار، اخلاق و اعمال یک طلبه و روحانی در مورد او قضاوت خواهند کرد، بیان داشت: هر یک طلبه مهذب تر باشد به طور حتم بهتر می تواند معارف دینی را در جامعه نشر و گسترش دهد.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که تجربه ثابت کرده جامعه امروز با طلاب مهذب و اخلاقی بهتر رابطه برقرار می کنند، تصریح کرد: نباید تنها سخنران خوبی باشیم، بلکه باید در کنار سخن گفتن به آنچه که می گوییم عمل کنیم.

وی با تأکید براین که طلاب حوزه باید با رفتار، اخلاق و اعمال صحیح، خود را به جامعه اثبات کنند، بیان داشت: به طور حتم مردم به ویژه نسل جوان با مشاهده طلاب مهذب و اخلاقی بیشتر به سوی ارزش های الهی و انقلابی سوق پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و معاندان دین و انقلاب برای تضعیف جایگاه روحانیت و همچنین تخریب چهره حوزه های علمیه بسیار تلاش می کنند، افزود: نباید خدای ناکرده به گونه ای رفتار کنیم که موجب خدشه دار شدن جایگاه روحانیت شود.

حجت الاسلام شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که طلاب نباید لحظه ای واجبات خود را ترک کنند، بیان داشت: نماز شب و انس با قرآن همواره باید جزء اولویت های یک طلبه مؤمن و مهذب باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha