پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سومین همایش علمی بین‌المللی اربعین

حوزه/ سومین همایش علمی بین‌المللی اربعین، در دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سومین همایش علمی بین‌المللی اربعین دوشنبه هشتم مهرماه، به همت دانشگاه علامه طباطبایی و در کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار می‌شود.

از جمله محورهای این همایش می‌توان به «بعد کلامی و فقهی اربعین»، «بعد فرهنگی، تربیتی و رسانه‌ای اربعین»، «اربعین، امامت و ولایت»، «اربعین، رسانه، ارتباطات و فضای مجازی»، «آداب و سنن اربعین از منظر فقه»، «میراث معنوی اربعین»، «اربعین و امر به معروف و نهی از منکر»، «مردم‌شناسی فرهنگی و مبانی کلامی نهضت عاشورا از منظر مذاهب اسلامی»، «آثار تربیتی در فرهنگ اربعین»، «اربعین و فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی»، «بعد جامعه‌شناختی و روانشناختی اربعین» و «زیارت، فرهنگ زیست جمعی» اشاره کرد.

همچنین «تکریم زائر اربعین و مشارکت مردمی»، «زیارت و تکریم و محافظت از محیط زیست»، «نقش دانشگاه در تبیین فرهنگ اربعین»، «چالش‌های فرهنگی اربعین»، «اربعین و تولید و ارتقای سرمایه اجتماعی»، «اربعین و عملکرد رسانه‌های جهانی»، «حضور و نقش اجتماعی خانواده، زنان، کودکان و نوجوانان در اربعین»، «اربعین و گردشگری مذهبی»، «اربعین و پیوندهای فرهنگی و عاطفی اقوام و ملت‌ها»، «اربعین و مباحث اقتصادی و چالش‌های اجتماعی اربعین»، «اربعین و اقلیت‌ها و مباحث حقوق بشری»، «زائران و میزبانان اربعین»، «اربعین، آینده‌پژوهی و مطالعات آرمان شهری»، «آداب و رفتار زائر»، «اربعین از منظر فلسفه علوم اجتماعی»، «سفر اربعین و الزامات آن»، «تعامل زائر و میزبان اربعین» و «میزبانی زائران اربعین»، از دیگر محورهای این همایش است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه همایش اربعین، سخنرانان و ... می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این همایش به نشانی arbaeen.atu.ac.ir مراجعه کنند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha