پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کیهانی

حوزه/ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: قریب ۱۰۰ طلبه خواهر و آقا در ایستگاه‌های صلواتی استان همدان در ایام اربعین فعالیت تبلیغی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام کیهانی، در سومین جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین شهرستان همدان اظهار کرد: حوزه علمیه استان همدان ظرفیت خود را در اختیار  کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرستان  قرار داده است که در سه حوزه از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد:  نخست، حضور طلاب جوان در زمینه پذیرایی و خدمت‌رسانی در ایستگاه‌های فعال در ایام اربعین که دارای تأثیر ویژه است و دوم، پاسخگویی به سؤالات دینی است و بخش سوم که برای نخستین بار اجرا خواهد شد، همراهی کاروان‌های زیارتی اربعین توسط روحانیون  از زمان ورود به همدان تا خروج از شهر است.

حجت‌السلام کیهانی با بیان اینکه باید جهت استفاده از ظرفیت طلاب حوزه‌های علمیه و استقرار در ایستگاه‌ها، فراخوانی در مدارس علمیه اعلام شود، ابراز کرد: برنامه‌ریزی شده تا کاروان‌های زیارتی در ایام اربعین به هنگام ورود به همدان، یک روحانی تا خروجی شهر با آنها همراه خواهد شد و در این مدت به بیان آداب زیارت، نکات اخلاقی و تربیتی خواهد پرداخت.

وی با اشاره به اینکه قریب ۱۰۰ طلبه خواهر و آقا در ایستگاه‌های صلواتی استان همدان در ایام اربعین فعالیت تبلیغی خواهند داشت، اضافه کرد: ۴۰ طلبه از حوزه علمیه برادران،۲۰ طلبه خواهر و ۳۰ مبلغ اداره تبلیغات همدان در ستاد اربعین شهرستان همدان به کار گرفته می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: انتشار برچسب ویژه گوشی تلفن همراه دارای تصویر شهدا، مشارکت صدا و سیما در تهیه تیزر و مستند از فعالیت ایستگاه‌ها و پخش آن در تلویزیون‌های شهری، ایجاد غرفه فرهنگی در ایستگاه‌ها و استقرار مبلغ جهت اقامه نماز و فعالیت تبلیغی در ایستگاه از دیگر اقداماتی است که پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مدیر ایستگاه‌ها در تلاش‌اند تا بستر حضور فیزیکی زائر اربعین را فراهم آوردند، اظهار کرد: در کنار خدمات رفاهی، اسکان و تغذیه فعالیت فرهنگی انجام خواهد شد و انتظاری که از کمیته فرهنگی می‌رود برنامه‌ریزی در راستای بسترسازی معرفتی و یا به عبارتی زمینه‌سازی در جهت ارتقاء تربیتی توده‌های مردم است.

وی با اشاره به اینکه اربعین تنها مختص زائرین نیست، گفت: بخشی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی٬ برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای زائران است اما آنچه مهم‌تر است ارتقا فرهنگ تبلیغی و تربیتی توده‌های جامعه و مردم است.

ادامه داد: کمیته فرهنگی و اعضای این کمیته باید به این دو مهم توجه ویژه داشته باشند ابتدا آن که چه برنامه‌ای اتخاذ شود تا خدمات فرهنگی به زائران اربعین و در ادامه سایر مردم ارائه شود.

اقدس میرزایی، معاون فرهنگی و تبلیغی مدرسه آموزش عالی فدک نیز در این جلسه اذعان کرد:تبلیغ و اعزام مبلغ اصل کار حوزه علمیه خواهران است به گونه‌ای که اگر طلاب قصد داشته باشند که به عنوان زائر در پیاده‌روی زیارت اربعین حضور داشته باشند، از فعالیت تبلیغی خود در این ایام غافل نخواهند شد.

وی ادامه داد: هر نهادی که اعلام نیاز به مبلغ کرده است، بانوان مبلغ را به حضورشان معرفی شده و در تهیه محتوا برای ارسال پیامک به زائرین تلاش خواهیم کرد تا محتوایی گویای پیام امام حسین علیه‌السلام تهیه شود.

وی با بیان اینکه بانوان طلبه در سال گذشته هدایایی تهیه کرده بودند و به زائرین اهدا می‌کردند، عنوان کرد: درخصوص جمع‌آوری کتاب و دارو نیز به طلاب فراخوان خواهیم زد تا در این امر مشارکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha