پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس

حوزه/ حجت الاسلام موسوی در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه کوثر ورامین با اشاره به توطئه های دشمنان علیه ملت های مسلمان، گفت: نشان دادن فرزند زیاد به ‌عنوان ضد ارزش و ارزش دانستن کم فرزندی از جمله توطئه های خطرناک دشمنان است که این مسئله به مراتب از دیگر تهدیدات نظامی خطر ناک تر است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام سید یاسر موسوی، در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که صبح امروز در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای گرانبهاست که می توان از آن در مواجه با چالش ها بهره برد، گفت: زمانی که انقلاب پیروز شد، ارتش نیاز به یک پالایش داشت، سپاه هنوز درست شکل نگرفته بود، بسیج مردمی نیاز به یک آرایش و سازماندهی داشت و با تمامی این نقایص به یکباره دشمنی به ایران حمله کرد که نماینده جبهه کفر بود.

وی افزود: به گواه تاریخ ۴۴ کشور دنیا از رژیم بعث حمایت می کرد تا بتواند بر جمهوری اسلامی پیروز شود. عراق در حالی به ایران حمله کرد که ایران نه قوای نظامی درستی داشت، نه وضعیت اقتصادی رو به رشدی! اما در مقابل دولت عراق تا دندان مسلح بود و انواع تجهیزات نظامی را دراختیار داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: جبهه کفر در حالی سلاح دست گرفت که از قبل آموزش های رزمی را دیده و اتاق جنگش را اسرائیل اداره می کرد و از سوی کشورهای متمول عربی حمایت می شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان نظر امام خمینی(ره) در مورد جنگ ایران و عراق، اظهار داشت: امام خمینی هیچ گاه نگفتند این جنگ، جنگ ایران و عراق است بلکه فرمودند «جبهه حق علیه جبهه باطل. تمام جبهه اسلام در مقابل تمام جبهه کفر».

وی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس، تمامیت اسلام را زنده نگه داشت، ابراز داشت: جبهه اسلام با نیروهای اندک پرافتخارترین جنگ ۱۲۰ ساله گذشته ایران را رقم زد، چرا که امکان نداشت ایران به سراغ جنگی رفته باشد که یک وجب از خاکش را جدا نکرده باشند اما در هشت سال جنگ تحمیلی نتوانستند یک وجب خاک را از ایران اسلامی جدا کنند.

این استاد حوزه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران امید مستضعفان و آزادمردان دنیا است، بیان داشت: وقتی جوان کشمیری زیر دست و پای لشکر متخاصم، به جرم مسلمانی شکنجه می شود پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست دارد و تیشرتی را بر تن کرده که منقش به چهره رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این که چشم آزادمردان یمن، سوریه، لبنان، بحرین به ایران است، گفت: علت اصلی برنده شدن ایران در جنگ تحمیلی آن هم با توان اندک و نداشتن سلاح کافی، عدم پیش بینی اعتقادات قوی رزمندگان ایران توسط جبهه کفر بود.

حجت الاسلام موسوی گفت: وقتی در مورد اعتقادات رزمندگان صحبت می کنیم اینگونه نیست که تمامی بچه های جبهه از ابتدای امر اهل زهد و عبادت و نماز شب بوده باشند بلکه از همین انسانهای معمولی بودند که هر روز در کوچه و خیابان می بینیم و همین انسان های معمولی رفتند جبهه و در حال و هوای معنوی جبهه متحول شدند. به گونه ای که این تحول و عمق اعتقادات در وصیت نامه و خاطرات شهدا به طور کامل مشهود است.

این استاد دانشگاه گفت: علت اینکه آمریکا جنگ را متوقف کرد همین بود که فهمید جبهه جنگ ایران به یک دانشگاه اعتقادی تبدیل شده است و جوانی که تا دیروز در کوچه ها بدون هدف بوده، در جبهه با اعتقاد کامل از اسلام دفاع می کند.

حجت الاسلام موسوی هشت سال دفاع مقدس را امتداد راه قیام سرخ عاشورا خواند و بیان داشت: امام حسین (ع) با دشمنی مواجه شد که به دنبال آن بود تا جای ارزش و ضد ارزش را با هم عوض کند، تا قبح شکنی کنند.

حجت الاسلام موسوی ترک مقاومت و سازش با دشمن برای از بین بردن مشکلات اقتصادی را نمونه یک آدرس غلط خواند و اظهار داشت: مقاومت در همه جا و هر شرایطی ارزش است و سازش ضد ارزش و وقتی سازش را یک ارزش بدانیم، مقاومت را ضد ارزش جلوه داده ایم.

وی ادامه داد: مشکل اقتصادی ما به دلیل رانت، دزدی، آقا زاده و خانم زاده پروری، بعضی از سوء استفاده های بزرگ از بیت المال و ندیدن ظریف هاست که همه اینها یعنی بودن در جبهه و ادامه داشتن جنگ.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که کاهش فرزندآوری از برنامه های دشمن علیه ملت ایران است، گفت: از نمونه های دیگر جنگ امروزه که خطرناک تر و شدید تر از قبل است نشان دادن فرزند زیاد به ‌عنوان ضد ارزش و ارزش دانستن کم فرزندی است که این جبهه به مراتب خطر ناک تر است و آینده اسلام و مسلمانان را به خطر خواهد انداخت.

وی ادامه داد: ما در این جبهه هیچ رسانه ای در اختیار نداریم و بعضی رسانه ها گل به خودی هم می زنند و هزینه ای هم اختیار نداریم، نیروی متخصص هم به گونه ای که باید نداریم ولی یک نعمت بزرگ دارد این جبهه و آن جوشش نیروهای حزب اللهی است که رهبر انقلاب فرمودند آینده از آن حزب اللهی هاست.

حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: ما شهید در این مملکت زیاد داریم و شهیدی که سر از تنش جدا شده باشد فراوان داریم، شهید تشنه لب فراوان داریم اما شهید حججی که شاخص شد به خاطر نحوه شهادتش نبود برای زندگی قبل از شهادتش، کارهای جهادی که انجام داده بود، اهل خود سازی معنوی بوده است، حججی شهید زندگی کرد تا شهید شد و ما هم باید رسیدن به عاقبت مثل حججی باید شهید زندگی کنیم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha