پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم یوم الحسین در دانشگاه کراچی

حوزه/ به همت سازمان داشنجویان امامیه کراچی پاکستان مراسم «یوم الحسین ع» با حضور دانشجویان و روحانیون شیعه و سنی در دانشگاه کراچی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به همت سازمان داشنجویان امامیه کراچی پاکستان مراسم «یوم الحسین ع» با حضور دانشجویان و روحانیون شیعه و سنی در دانشگاه کراچی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهنشاه حسین نقوی، حجت الاسلام کاظم عباس نقوی، مولوی قاضی احمد نورانی عضو ارشد جمعیت علمای پاکستان سخنرانان و دکتر خالد محمود عراقی رئیس دانشگاه کراچی مهمان ویژه این مراسم بود.

در این مراسم اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه حضور داشتند.

حجت الاسلام والسملمین سید شهنشاه نقوی در سخنرانی خود گفت: پس از گذشت سالهای سال از واقعه کربلا  امروز هم ایثار، صبر و استقامت امام حسین (ع) زنده است، امام حسین (ع) با قیام خود در کربلا زنده و جاوید شد و یزید و یزیدیان نابود شدند.

مولوی قاضی احمد نورانی روحانی برجسته اهل سنت هم در سخنرانی خود گفت: پیام امام حسین (ع) و کربلا پیام صلح و همزیستی است و امام حسین (ع)، وسیله تقریب انسان به خداست و این امام عالی مقام در کربلا پس از قربانی کردن عزیزان خود نماز را زنده کرد و صبر و شکر کرد.

حجت الاسلام سید کاظم عباس نقوی هم اظهار داشت: هدف قیام امام حسین (ع) سربلندی اسلام بود، برگزاری مراسم یوم الحسین (ع) در دانشگاه ها اثبات می کند که راه حسین راه تفرقه نیست، بلکه موجب اتحاد مسلمانان است.

خالد محمود عراقی رئیس دانشگاه کراچی هم در سخنرانی خود در این مراسم گفت: پیام کربلا پیام وحدت است و یزید فقط اسم یک شخص نیست، یزید اسم یک تفکر است و ما باید برای ترویج پیام حسینی تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha