جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح ساخت نخستین مسجد شهر اسگنس در بریتانیا ارائه شد

حوزه/ جامعه اسلامی اسگنس که فعالیت خود را در سال 2015 برای ساخت مسجد آغاز کرده اند، طرح ساخت نخستین مسجد در شهرشان را در بریتانیا به شورای شهری ارائه دادند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lincolnshirereporter، طرح ساخت نخستین مسجد شهر اسگنس در منطقه مسکونی لینکن شایر در بریتانیا که گفته می شود نیاز زیادی به آن وجود دارد، به شورای شهری منطقه ای در لیندسی شرقی فرستاده شد

جامعه اسلامی اسگنس در سال 2015 آغاز به کار کرد. هدف این گروه ایجاد مکانی برای عبادات مسلمانان محلی، فراهم سازی مکانی برای آموزش، برگزاری اجتماعات محلی و نشست ها و اعیاد مذهبی بود.

اعضای این گروه به منظور حمایت از طرح ساخت مسجد کمپینی راه اندازی کردند که هدف آن جمع آوری 337 هزار دلار برای خریداری زمین مسجد بود که تاکنون 152 هزار و 140 دلار آن را جمع آوری کرده اند.

مسجد قرار است شامل بخش های مختلفی از جمله سالن اصلی نمازخانه، اتاق های جانبی، آبدارخانه و وضوخانه باشد.

ریچارد هلدن ، رئیس شورای کلیسای اسگنس گفت: محل کنونی نمازخانه بسیار ضعیف بوده و چشم انداز بدی دارد.

وی افزود: من فکر می کنم ساخت مسجد نه تنها ظاهر منطقه را بهبود می بخشد بلکه می تواند یک ساختمان مناسب برای استفاده در جامعه و همچنین یک ساختمان کارآمد برای یک جامعه مذهبی دیگر ایجاد کند.

دکتر م. احمد گفت به نمایندگی از مسلمانان گفت: من فکر می کنم که این برای جامعه مسلمانان در اسگنس ضروری است ، چرا که به طور مداوم در حال رشد است.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا برای مسجدی که بتوانند نمازهای 5 گانه را در آن اقامه کنند هر روز افزایش می یابد.

گفتنی است شورای شهری از این طرح حمایت نشان داده است با این حال برخی به بهانه ترافیک، پارکینگ و آلودگی صوتی مخالفت هایی نشان داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha