پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 871459
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۲
پس از سه سال، مسجد سیدنی مجوز ساخت و ساز گرفت

حوزه/ درحالی که بسیاری اسلام ستیزان و ساکنین محلی به بهانه هایی چون پارکینگ و رفت و آمد با ساخت مسجد در غرب سیدنی مخالفت بودند، این مرکز اسلامی پس از سه سال قرار است ساخته شود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، پس از پایان نبرد سه ساله در دادگاه، بالاخره با ساخت مسجدی در غرب سیدنی در استرالیا موافقت شد.

به این ترتیب انجمن اسلامی چشم انداز پس از درخواست تجدید نظر در ماه گذشته،  اجازه ساخت یک مکان عبادی با هزینه ۷۶۹ هزار دلار را از دادگاه زمین محیط زیست دریافت کرده است.

این حکم تقریباً سه سال پس از طرح درخواست مسجد ۱۱۳ نفره در ۴۲۰ جاده بلک تاون در سیدنی ارائه می شود.

شورای شهر بلک تاون در ابتدا برنامه های این مسجد را رد کرده بود که بهانه اصلی آن نیز نگرانی محلی ها از افزایش ترافیک و عدم ریاعت قوانین عابرین پیاده ود.، با اینکه مردم محلی نگران افزایش ترافیک و ترس از امنیت عابر پیاده بودند.

 اما پس از دو روز در دادگاه ، کمیسر دانیل دیکسون ، به انجمن اسلامی چشم انداز ، چراغ سبز داد تا شروع به ساخت و ساز کند.

طرح مسجد شامل یک سالن نمازخانه ، کتابخانه ، مطالعه ، دو بخش ورودی ، آشپزخانه اداری و پارکینگ محلی برای ۳۴ وسیله نقلیه است. این مؤسسه مذهبی هر روز از هفته بین ۵.۳۰ صبح و ۹ شب فعالیت می کند.

در این میان شورای شهری مدعی شده که این ملک فضای کافی برای پارکینگ ندارد و افزایش اتومبیل ها خطر جدی برای عابرین پیاده است.

 با این حال مخالفت های اسلام ستیزان مانع از راه اندازی مسجد نخواهد شد.

خانم دیکسون افزود: با بحث های مخالفان مسجدسازی قانع نشده ام و به نظرم این مکان برای ساخت و ساز مسجد مناسب است.

 وی افزود: من راضی هستم. و به نظر نمی رسد ساکنان در رفت و آمدهای صبحگاهی مشکلی در اینجا داشته باشند و به نظر نمی آید با ترافیک و پارکینگ مشکلی داشته باشیم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha