شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم- امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: خودگردان بودن مدارس دینی در شرایط سخت اقتصادی جامعه، مدارس را دچار چالش کرده است، از این رو احیای موقوفات مشکلات اقتصادی حوزه های علمیه را برطرف خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، دوشنبه هفتم مهر ماه، در نشست شورای نهادهای حوزوی، در اداره  کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از گذشته توسط خیرین و مومنین و درآمدهای حاصل از موقوفات اداره می‌شوند، گفت: خودگردان بودن مدارس دینی در شرایط سخت اقتصادی جامعه، مدارس را دچار چالش کرده است، از این رو احیای موقوفات مشکلات اقتصادی حوزه های علمیه را برطرف خواهد کرد.

امام جمعه تبریز اصلاح و بهبود شرایط موقوفات را لازم و ضروری دانست و افزود: احیای موقوفات و اجرای سنت حسنه فرهنگی وقف، مشکلات اقتصادی حوزه های علمیه را مرتفع می سازد.

وی تاکید کرد: حوزه های علمیه باید با ایجاد احساس اطمینان و امنیت برای مومنین واقف در خصوص اینکه موقوفات در مسیر نیت واقف قرار خواهد گرفت، تبلیغ و ترویج در حوزه وقف را به صورت جدی دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: سروسامان دادن به مسأله وقف و موقوفات نیاز به عزم و همت دسته‌جمعی حوزه‌های علمیه، دستگاه‌های اجرایی، سازمان اوقاف و مومنین دارد.

در این جلسه همچنین بررسی ایجاد مجموعه های رفاهی و تجاری و بیمه مسئولیت مدارس علمیه استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha