پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
100 روحانی و کشیش در سرتاسر نیجریه، نماز و دعای صلح و وحدت می خوانند

حوزه/ 100 روحانی و کشیش مسلمان و مسیحی از سراسر 19 ایالت شمالی نیجریه توافق کردند که نماز و دعای صلح و وحدت در جوامع شان در نیجریه برگزار کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از pulse، روحانیون مسلمان و مسیحی توسط پیشوایان دینی شان در اسلام و مسیحیت، برای برگزاری مراسم دعای صلح در 19 ایالت مختلف نیجریه بسیج شدند. در این جنبش 50 روحانی مسلمان با هدایت سبحان تاشا وزیر امور داخله در کادونا و 50 کشیش مسیحی با هدایت کشیش یوهانا بورو ناظر عمومی مسیحیان انگلیسی در این منطقه مراسم دعای صلح برگزار می کنند.

 بورو در پیام خود در 59 سالگی سالگرد استقلال نیجریه که در روز دوشنبه در کادونا صادر شد ، گفت که هدف آن ها به تعمیق صلح ، احترام متقابل و وحدت در نیجریه بوده است.

بورو گفت: آنچه نیجریه به آن نیاز دارد دعا توسط همه شهروندان است و زمان آن فرا رسیده است که برای صلح ، ثبات در کشور و وحدت ملت به پیشگاه خدای متعال دعا کنیم. من به تمام همکاران و پیشوایان خبر داده ام که نمازهای ویژه برای صلح و ثبات در کشور برگزار کنند. ما باید با هم متحد شویم تا برای کشور عزیزمان دعا کنیم.

ملا گامبو عبداللهی یکی از روحانیون گفت: این دعاها سالانه برگزار شده و به نوعی  کمک آنان برای صلح پایدار در کشور است.

ملاعبدالرحمن بیچی یک روحانی دیگر نیز گفت که دعا ابزاری قدرتمند برای پایان دادن به هر نوع مشکل و شرایط ناگوار است.

وی اطمینان داد که دعا برای ثبات و رشد ملی حتی پس از روز اول اکتبر استقلال ادامه خواهد یافت.

همچنین ، کشیش جان یوسف از کلیسای انجیلی مسیح در کادونا از همه نیجریه ای ها خواست تا با هم مثل برادر باشند و برای صلح متحد شوند تا آینده بهتری برای نیجریه در پیش باشد.

گفتنی است این مراسم بین ادیانی در حالی در نیجریه برگزار می شود که در این کشور بدترین ستم ها و محدودیت ها علیه شیعیان انجام می شود و شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور همچنان در زندان به سر برده و از مداوا محروم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha