پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ امام جمعه موقت بجنورد گفت: مردم و مسئولان باید درد عفاف و حجاب داشته باشند و در این راستا اقدامات عملی انجام دهند؛ زیرا وضعیت حجاب و عفاف با صدور بخشنامه بهبود نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، بر دغدغه مندی و فعالیت همگانی در زمینهٔ بهبود عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بهتر و بیشتر بر عرضه لباس و پوشش در بازار، اظهار کرد: بسیاری از لباس‌هایی که امروز در بازار عرضه می‌شود در سال‌های گذشته یافت نمی‌شد؛ اما متأسفانه اکنون به‌وفور یافته شده و خرید و فروش می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری افزود: باید در بخش حجاب و عفاف اقدامات عملی و اجرایی خود را افزایش دهیم؛ زیرا اگرچه جلسات و نشست‌های مختلفی در این زمینه برگزار می‌شود اما در عرصه عمل عملیات اجرایی آن طور که باید و شاید صورت نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر دغدغه مندی بیشتر در این زمینه، اظهار کرد: اگر مردم و مسئولان درد دین و حجاب و عفاف داشته باشند بدون شک فعالیت‌های آنها برای بهبود وضعیت موجود چند برابر می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری در ادامه افزود: دین اسلام دینی متکامل و دربردارنده تمام نیازهای بشری بوده و سعادت بشری درگرو توجه به دین و عمل به دستورات دین مبین اسلام است.

وی دین اسلام را متضمن سعادت بشری دانست و گفت: دین اسلام بر اساس شناختی صحیح و دقیق و با توجه به نیازهای مختلف و ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی بشری بالطبع باید بهترین شیوه و سبک زندگی را برای حیات بشری بیان کند، ازاین‌رو باید همه متمسک به دین و ارزش‌های دینی باشند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیروی از دین مایه سعادت است و تنها دینی که سعادت بشر را تأمین می‌کند، دین اسلام است و یکی از دستورات اکید اسلام هم رعایت حجاب و عفاف است.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه انسان‌ها به سعادت درگرو جهان‌بینی و نوع نگرش آن به حیات و زندگانی است، بنابراین دید انسان به آفرینش تعیین کنده نوع حرکت و مسیر او است؛ به همین دلیل برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه باید ابتدا نگرش و بینش آنها نسبت به اسلام و مقوله‌های مرتبط با آن اصلاح شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha