جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد سعیدی امام جمعه قم

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: خدمت به زوارالحسین علیه‌السلام در هر زمانی به ویژه اربعین حسینی که بار معنوی و فرهنگی فراوانی دارد، یک هنر ولایی و دینی است که هر روز این فرهنگ و هنر در میان محبان اهل‌بیت(ع) ترویج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی عصر امروز در مراسم افتتاحیه قرارگاه مردمی اربعین استان قم که در مصلی قدس برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: رعایت عفاف و حجاب اختصاصی به حرم‌های مطهر ندارد و افراد نباید فکر کنند که خارج از حرم‌های مطهر می‌توانند با هر وضعیت ظاهری حضور یابند.

وی اضافه کرد: اگر در حرم‌ها وضعیف ظاهری خاصی مورد توصیه قرار می‌گیرد به این معناست که افراد همیشه باید این وضعیت را داشته باشند و خطوط را رعایت کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از تشکیل قرارگاه ۱۹ دی در راستای پرداختن به مباحث مختلف در حوزه‌های فرهنگی و اخلاقی قم یاد کرد و گفت: یکی از پویش‌هایی که در این حوزه دنبال می‌شود پویش «هم قسم با عباس علیه‌السلام و هم‌قدم با زینب سلام‌الله علیها» است تا امیدواریم نیروهای مردمی دغدغه‌مند نسبت به مشارکت در این پویش اهتمام جدی داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی مصلی قدس عنوان کرد: در مصلی قدس چندین سالی است که نیروهای مردمی برای خدمت به زائران گردهم آمده و عملکردهای موفقی را رقم زده‌اند؛ این افراد لیاقت خادمی امام حسین علیه‌السلام را داشته و باید قدردان این جایگاه باشند چراکه این خدمات در زندگی فردی و اجتماعی خادمان تاثیرگذار خواهد بود.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز زمانی که زائران و مسافران در قم حضور می یابند همانند سال گذشته با خاطره خوشی از خدمات خادمان این شهر را ترک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم عنوان کرد: خدمت به زائر ارزش والایی دارد و امام حسین علیه‌السلام فقط به زائران اربعین نگاه ندارد بلکه نگاه محبت‌آمیز و چتر حمایتی ولایت ایشان شامل خادمان حضرت در سراسر نقاط جهان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته میزبانی از زائران اربعین فقط به قبل از اربعین و کشور عراق محدود می‌‎شد، تصریح کرد: اکنون پذیرایی از زائران اربعین حسینی از نظر زمانی و مکانی گسترش یافته و علاوه بر اینکه زائران بعد از اربعین نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند، طی سال‌های اخیر میزبانی از زائران در کشورهای مختلف نیز دنبال می‌شود.

آیت‌الله سعیدی از عبور زائران اربعین حسینی همانند پاکستانی‌ها از شهرهای مذهبی ایران به ویژه قم یاد کرد و گفت: اصحاب خیر در راستای میزبانی از زائران در نقاط مهم شهرهای مذهبی از جمله مصلی قدس قم حضور یافته و عملکردهای مردمی خود را برای خدمت به زائران دنبال می‌کنند.

امام‌جمعه قم تاکید کرد: خدمت به زوارالحسین علیه‌السلام در هر زمانی به ویژه اربعین حسینی که بار معنوی و فرهنگی فراوانی دارد، یک هنر ولایی و دینی است که هر روز این فرهنگ و هنر در میان محبان اهل‌بیت(ع) ترویج می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های خادمان اربعین حسینی باید دارای پیوست فرهنگی باشد، تصریح کرد: داشتن رویکردهای فرهنگی شیرینی و ماندگاری خدمت را پررنگ‌تر می‌کند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha