پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد جواد جهانگیرزاده

حوزه/ مسئول هیأت امنای قرارگاه مردمی اربعین استان قم از بسیج 1800 خادم برای خدمت به زائران اربعین در مصلای قدس خبرداد و گفت: امسال برای میزبانی از بیش از 300 هزار زائر برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما پیش‌بینی می‌شود جمعیت زائران اربعین امسال که در قم حضور می‌یابند بیش از 600 هزار نفر باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدجواد جهانگیرزاده ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد قرارگاه مردمی اربعین استان قم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه قرارگاه مردمی اربعین سه سال است که فعالیت خود را با محوریت میزبانی از زائران در قم دنبال کرده است، اظهار کرد: در سال 95 میزبان  67 هزار زائر بودیم که 40 درصد آن‌ها غیر ایرانی بودند، این آمار در سال 97 به 121 هزار زائر از ایران، پاکستان، افغانستان و آسیای میانه رسید.

 وی اضافه کرد: امسال برای میزبانی از بیش از 300 هزار زائر برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما پیش‌بینی می‌شود جمعیت زائران اربعین امسال که در قم حضور می‌یابند بیش از 600 هزار نفر باشد.

 مسئول هیأت امنای قرارگاه مردمی اربعین استان قم از فراهم‌سازی ظرفیت اسکان سه هزار نفر در مصلی قدس یاد کرد و گفت: طی یک هفته الی ده روز جمعیت زائران بیشتر از سه هزار نفر می‌شود که امیدواریم در این مدت بتوانیم از ظرفیت اسکان مجموعه‌های مختلف استفاده کنیم.
 

وی با اشاره به اینکه امسال 70 دستگاه اتوبوس نیز از افغانستان در قم حضور یافته و به کربلا اعزام می‌شوند، تصریح کرد: 750 هزار ویزا برای زائران پاکستانی صادر شده است که نزدیک به 60 درصد این افراد از مسیر ایران گذر می‌کنند و به قم مشرف می‌شوند که این افراد بخشی از جمعیت زائران هستند.

 جهانگیرزاده با بیان اینکه از پنجم صفر تا پنجم ربیع الاول میزبان زائران هستیم، مطرح کرد: امیدواریم چهار هفته‌ای که مصلی میزبان زائران است بتوانیم با انجام هماهنگی‌های لازم نماز جمعه قم را در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار کنیم.

 وی با بیان اینکه خدمات فرهنگی در کنار خدمات اسکان و رفاهی برای زائران اربعین پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدا، محافل قرآنی و حلقه‌های معرفتی از جمله این برنامه‌هاست.
 

جهانگیرزاده گفت: نزدیک به هزار و 800 خادم افتخاری با قرارگاه همکاری می‌کنند که این افراد می‌توانند در دیگر ایام سال همانند نیمه شعبان نیز به زائران شهر مقدس قم خدمات منسجمی را ارائه دهند و در این راستا امیدواریم بتوانیم این قرارگاه و بنیاد مردمی را به ثبت رسانده و خدمات به زائران را استمرار بخشیم.

 وی با اشاره به اینکه 180 نفر از خادمان قرارگاه مصلای قدس را مبلغان دینی تشکیل می‌دهند، مطرح کرد: شبکه امتداد راه‌اندازی شده است تا بتوانیم ارتباط خود را با زائرانی که از کشورهای مختلف در مصلی قدس حضور می‌یابند استمرار بخشیم و از ظرفیت آن‌ها در طی سال استفاده کنیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha