پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ همت بلند از شروط دیگر برای طلاب و فضلاست؛ چراکه راه، راه شیخ مفیدها، شیخ طوسی ها و شریف العلماهاست که راه پرفراز و نشیب و سختی است و با همت بلند می توان به اهداف دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار طلاب و فضلای محمودآبادی مقیم قم اظهار داشتند: افتخار ما این است که از لشکریان امام زمان (عج) هستیم؛ چراکه طلبگی از عناوین بسیار پرافتخار می باشد و ما در این راه مشغول به فعالیت هستیم.

ایشان ابراز داشتند: طلاب در زندگی پرافتخار خود دارای دو مرحله هستند؛ مرحله اول، مرحله طلبگی است و مرحله دوم به عنوان عالم است که در جامعه قدم بر می داریم و نسبت به هر دو در اسلام روایاتی وجود دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به لوازم طلبگی، خاطرنشان ساختند: اخلاص اولین مسئله ای است که طلاب باید به آن توجه داشته باشند؛ اگر اخلاص نباشد، برکت در علم وجود نخواهد داشت.

معظم له تصریح کردند: طلاب باید جوانی، فرصت و فراغت خود را در طبق اخلاص گذاشته تا توفیق خدای متعال شامل حال او شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: همت بلند از شروط دیگر برای طلاب و فضلاست؛ چراکه راه، راه شیخ مفیدها، شیخ طوسی ها و شریف العلماهاست که راه پرفراز و نشیب و سختی است و با همت بلند می توان به اهداف دست پیدا کرد.

ایشان اظهار داشتند: جدیت در کار و تحصیل، از دیگر لوازم طلبگی است؛ چراکه انسان های تنبل در کار خود توفیق پیدا نخواهند کرد؛ امام صادق(ع) نیز در روایتی انسان ها را از کسالت و تنبلی و عدم استقامت بر حذر داشتند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: نظم از دیگر لوازم مهم برای طلاب است؛ چراکه مردم باید از ما نظم و انضباط را یاد بگیرند و اگر می خواهیم خودمان نیز در کارها موفق باشیم، باید نظم داشته باشیم.

معظم له بر توجه به ادبیات عربی و فارسی تأکید کردند و خاطرنشان ساختند: قلم و بیان در آینده به درد طلاب خواهد خورد و توجه به ادبیات فارسی و عربی می تواند در این راه به ما کمک نماید.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: مرحوم ملاصالح مازندرانی یکی از علمای دیار مازندران است که درسی برای طلاب و فضلاست؛ چراکه در سن بالا شروع به تحصیل کرده و در عین فراموشی زیاد، در مباحث مالی نیز بی بضاعت بوده است؛ اما به درجات بالایی رسیده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: تهجد و نمازشب از دیگر مباحث ضروری برای طلاب و فضلاست؛ چراکه خدای متعال نورانیت و برکتی را برای انسان به واسطه اقامه نمازشب ایجاد خواهد کرد.

ایشان بر آشنایی بیشتر طلاب با کتاب نهج البلاغه تأکید کردند و اظهار داشتند: این کتاب شامل مباحث زیبای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، رهبری و ... است که بسیار قابل استفاده می باشد و یکی از مباحث مطروحه در این کتاب، توصیه به اقامه نمازشب است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: مسئولان حوزوی باید برای تشویق و ترغیب حفظ کنندگان و عمل کنندگان به کتاب شریف نهج البلاغه جایزه قرار دهند تا تقدیری از این عزیزان شود.

معظم له خاطرنشان ساختند: حضور در درس اخلاق، از دیگر لوازم طلبگی است تا طلاب بتوانند با حضور در درس آقایان متخلق به اخلاق، کسب فیض نمایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: دنیای امروز به فقاهت فقیه بسیار محتاج است و طلاب و فضلا باید در مباحث فقهی قوی وارد شوند.

ایشان بیان داشتند: صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) سه کتابی است که مسئولان حوزوی باید در اختیار طلاب قرار دهند؛ چراکه کتاب هایی بسیار پرفایده و مهم است.

همچنین در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام موسوی، امام جمعه محمودآباد نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز در محضر آیت الله العظمی نوری همدانی هستیم که یار و یاور رهبر معظم انقلاب بوده و در دفاع از انقلاب و ولایت تلاش بسیاری دارند.

وی اظهار داشت: امروز قریب به ۱۷ امام جمعه از حوزه علمیه محمودآباد در سراسر کشور مشغول به فعالیت می باشند.

امام جمعه محمودآباد ابراز داشت: رهبر انقلاب درباره تکریم از مرحوم دشتی که از اهالی محمودآباد بوده اند، فرمودند که تکریم از ایشان، تکریم از أمیرمؤمنان (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha