سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
صهیونیسک

حوزه/ استاد دانشگاه تقریب مذاهب با اشاره به اینکه جریان جهانی صهیونیسم را باید عامل رواج این ناهنجاری های عقیدتی و فرهنگی در دنیا دانست، گفت: یکی از آمال صهیو نیست ها ، حکومت بر جهان و استیلا بر باورهای دینی و فرهنگی جهانیان است و برای رسیدن به این خواسته دیرینه خود بسیاری از امکانات روز دنیا به مانند رسانه ها را در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی سالاری صبح امروز در نشستی با جمعی از مدیران و اعضا سازمان های مردم نهاد شهر سنندج اظهار داشت: هر یک از سمن ها یا همان سازمان های مردم نهاد در حوزه و حیطه خاصی فعالیت دارند و تفکیک کار و مسئولیت در آنها مشهود است.

استاد دانشگاه تقریب مذاهب با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد و سمن باید در بحث فرهنگ بیشتر از پیش کار کنند، گفت: باید اذعان کرد که از نظر داشتن سمن و سازمان های های مردم نهاد آمارهای کمی در کشور و استانها بسیار بالاست، ولی خروجی و عملکرد آنها بالعکس پایین می باشد و کار خاصی در این زمینه صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود بیان کرد: بسیاری از خرده فرهنگ ها و ناهنجاری ها در سطح جامعه در حال نهادینه شدن هستند که دولت و متولیان فرهنگی تا حدی می توانند در مقابل این مشکلات فرهنگی و اجتماعی ایستادگی کنند ولی سازمان های مردم نهاد به علت اینکه به صورت مستقیم با جامعه در ارتباط هستند می توانند عملکرد بیشتر و بهتری داشته باشند اما شاهد این امر نیستیم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تبلیغات رسانه ای بسیاری از باورهای دینی جامعه به ویژه نسل های جوان و نوجوان را تهدید می کند، گفت: بسیاری از رسانه ها و افراد که خود را روشنفکر، محقق، جامعه شناس و... می دانند در رسانه های داخلی و خارجی مبلغ فرهنگ هایی شده اند که هیچ سنخیتی با اسلام و فرهنگ ایرانی ندارند.

استاد دانشگاه تقریب مذاهب با اشاره به اینکه ترویج این خرده فرهنگ ها می تواند تیشه بر ریشه اصول دینی و فرهنگ ایرانی باشد، اظهار داشت: اشاعه برخی از باورهای غربی و اومانیسمی در بین جوانان که هم از نظر عقلی و هم از نظر دینی مطرود هستند، امروزه به شدت جامعه ما را تهدید می کند، حال باید از مسئولان این سازمان های مردم نهاد پرسید آیا در این باره کاری انجام داده اید یا نه!؟

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: متاسفانه همه ما در این باره کم کاری کرده ایم و با چشمان خود می بینیم که سرمایه های این نظام به تدریج در حال استحاله فکری و عقیدتی هستند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه جریان جهانی صهیونیسم را باید عامل رواج این ناهنجاری های عقیدتی و فرهنگی در دنیا دانست، گفت: یکی از آمال یهودیان، حکومت بر جهان و استیلا بر باورهای دینی و فرهنگی جهانیان است و برای رسیدن به این خواسته دیرینه خود بسیاری از امکانات روز دنیا به مانند رسانه ها را در اختیار دارند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: اما ما با این همه پشتوانه فرهنگی و دینی در مقابل این دسیسه ها چه کاری انجام داده ایم!؟ رسانه های ما تا کی می خواهند خود را مشغول دعواهای سیاسی درون گروهی کنند!؟

استاد دانشگاه تقریب مذاهب با تاکید بر اینکه زمان به سرعت به ضرر ما در حال گذران است، گفت: زمان به سرعت می گذرد ولی ما کماکان در بحث دین و فرهنگ منفعل هستیم. آیا زمان آن نرسیده است که داشته هایمان را برای جهانیان رو کنیم!؟ یا اینکه هنوز دعواهای سیاسیمان باقی مانده است.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود گفت: از مسئولان و اعضای سازمان های مردم نهاد درخواست می کنیم که تلاششان را در ارتقا فرهنگ و دین بیشتر کنند و هرگز خود را وارد بازی های سیاسی جناح ها و باندهای کشور نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha