جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم

حوزه/ وظیفه طلاب و فضلا، تولی گری مدیریتی در جامعه به معنای اشرافیت بر موضوعات است؛ نه اینکه تصدی گری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در جلسه طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم که عصر امروز در ساختمان مجمع طلاب استان سمنان در قم برگزار شد، اظهار داشت: علما به عنوان سنگربانان مرزهای شیعه بوده و امام هادی (ع) نیز در روایتی فرموده اند که اگر علما وارد نشوند، مردم از دین خارج خواهند شد.

وی ابراز داشت: امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: علمای شیعه نگهبانان مرزهای شیعه هستند تا شیعیان در حرکت های ابلیس از حیطه شیعه بودن خارج نشوند.

امام جمعه دامغان خاطرنشان ساخت: امروز تعلیم دین، احکام و رساندن صحیح دین به مردم در عصر غیبت و همچنین تجهیز به علوم و تفقه در دین و رهبری فکری و فرهنگی جامعه بر عهده فضلا و روحانیون بوده و باید به این وظایف به خوبی عمل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان تصریح کرد: یکی از مباحث بسیار مهم، فرصت طلایی است که امروز در دستان ماست و باید برای هدایت مردم و کمک به شیعیان از آن بهره ببریم.

وی بیان داشت: وظیفه طلاب و فضلا، تولی گری مدیریتی در جامعه به معنای اشرافیت بر موضوعات است؛ نه اینکه تصدی گری داشته باشیم.  

امام جمعه دامغان اظهار داشت: ما در مباحث تبلیغی و ... با فرصت هایی مواجه می شویم که باید به خوبی از آن استفاده کرد؛ چراکه عدم استفاده از آن زیان بار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان ابراز داشت: کمک به رهبر انقلاب، کمک به مردم و ... یکی از وظایف طلاب و روحانیون است و در روایات نیز بر مسئله کمک و خدمت تأکید فراوان شده است.  

وی خاطرنشان ساخت: امروز فتنه های بسیاری در عصر غیبت وجود دارد که نباید مردم را رها کرد و باید مراقب بود.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: توجه به عواقب، از توصیه های معصومین (ع) است و ما به عنوان طلاب و فضلا باید شرایط زمان را درک کرده و به برنامه ریزی در این خصوص بپردازیم.  

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان بیان داشت: برنامه ریزی، پیش بینی، مدیریت در شرایط بحران و ... از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشت و علما به عنوان پناهگاه های مردم باید در این موضوعات ورود مناسب داشته باشند.

وی اظهار داشت: امروز نیازمند حضور طلاب و فضلا در منطقه هستیم؛ چراکه ما نگهبان دین مردم هستیم و باید وظیفه خود را أدا نماییم.

امام جمعه دامغان ابراز داشت: امروز عوامل انحراف در جامعه بسیار زیاد است و دست یاری به سوی شما عزیزان دراز می کنیم؛ چراکه شاهد برخی بدعت ها، خیانت ها، مشکلات سبک زندگی، بی بندوباری، مشکلات طلاق و ... هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان خاطرنشان ساخت: در روایات آمده است که اگر عالمی برای هدایت طلب علم نماید، ثواب کار روزانه او معادل ۴۰ سال عبادت است.

وی تصریح کرد: شهرستان دامغان قریب به ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که دارای سه شهر و دو بخش و ۵۳ مسجد است و روحانیون طرح هجرت ما نیز در این شهر فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha