شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
35-46.jpg

حوزه/ رویوران با بیان این که امام خمینی سیستم جدیدی در نظام حقوقی سیاسی دنیا پدید آورد، گفت: امام چارچوب حقوقی و سیاسی جدیدی ارائه دادند که فرق اساسی با سیستم های حکومتی دنیا دارد و این سیستم حکومتی امام(قدس سره) در دولت و ملت تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حسین رویوران، رئیس هیئت امنای اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، در سومین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی «یادواره شهید محمد الدوره» که صبح امروز در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت، اظهار داشت: افرادی مثل محمد عبده خواستند یک نو آوری ایجاد و ارائه دهند، اما نتوانستند، ولی امام(ره) یک نوآوری جدید را ارائه دادند که قابل قیاس نیست.

وی با بیان این که امام خمینی سیستم جدید در نظام حقوقی سیاسی دنیا پدید آورد، ابراز داشت: امام یک چارچوب حقوقی و سیاسی جدیدی ارائه دادند که فرق اساسی با سیستم های حکومتی دنیا دارد و این سیستم حکومتی امام(قدس سره) در دولت و ملت تعریف شده است.

رویوران با بیان بعد دیگری از ساختار انقلاب اسلامی افزود: بعد دیگر سیستم حکومتی امام بحث امت است که در متن نظام اسلامی تعریف شده است که نمونه هایی مثل سپاه قدس، تقریب مذاهب اسلامی، روز قدس و نمادهای دیگری که در این نظام تشکیل شده است.

وی با بیان آیه ای از قرآن، اظهار داشت: این ترجمان آیه قرآن است که می فرماید: ( انما المومنین اخوه) و این در نظام فکری امام راحل تعریف شده است تا مسلمانان در مقابل کشمیر و فلسطین و بوسنی مسئولیت پیدا کنند و در خصوص مسلمانان بی تفاوت نباشند.

رویوران ادامه داد: اگر در چند دهه قبل به ما و دیگران می گفتند که این آیات پیروزی مصداق خارجی نیز دارد یا نه؟ و ما آن موقع می گفتیم این مصداق خارجی ندارد ولی امام راحل با تکیه بر عزم الهی خود این را در خارج ایجاد کرد و الان گروه های مقاومت مصداق خارجی آن آیات قرآن هستند.

وی بیان دادشت: در حال حاضر با گام های بلندی به سمت پیروزی برداشته ایم و در مسیر پیروزی در حرکت هستیم.در گذشته رژیم صهیونیستی یک قدرت برتر بود و با چندین کشور عربی جنگ می کرد و پیروز هم می شد ولی الان قدرت بازدارندگی مقاومت این قدرت دشمن را گرفته است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به سلاح مقاومت، تاکید کرد: سلاح مقاومت در درجه اول سلاح ایمان است که توانسته است در مقابل تمام سلاح های پیشرفته ایستادگی کند.

وی با بیان اهمیت فلسطین گفت: فلسطین در باور دینی و وجود ما جایگاه خاصی دارد. تنها سرزمینی است که شبهات به فلسطین دارد. امن، مبارک و مقدس است. و نهایتاً قبله اول مسلمین است و پیرامون قدس که فلسطین است تقدس دارد و طبق آیه قرآن اهمیت پیدا میکند.

رویوران افزود: تا وقتی مسلمان هستیم باید در مقابل فلسطین حساس باشیم و بخشی از باور دینی ما را فلسطین تشکیل می دهد.

وی در پایان با اشاره به ویژگی سرزمین فلسطین، خاطر نشان کرد: در فلسطین اتفاقی افتاده که در هیچ جای دنیایی اتفاق نیافتاده و آن اینکه پرودگار اراده کرد که پیامبر از مکه با آسمان برود و در این بین خدا یادی از مسجد الاقصی میکند و این عظمت این مکان شریف است.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha