پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل

حوزه/ دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به تاثیر گروه های مقاومت بر شکست سیاست های جهان سلطه، گفت: اگر امروز را با سه دهه گذشته مقایسه و بررسی کنید متوجه تاثیر گذاری گروه های مقاومت در منطقه به ویژه تضعیف راهبردهای استکبار جهانی می شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، در سومین اجلاسیه بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدوره که ظهر امروز در سالن خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن خیر مقدم به میهمانان خارجی و داخلی، مسئولان و نمایندگان تشکلات فلسطینی و همچنین نوجوانان و جوانان حاضر در این اجلاسیه، اظهار داشت: ابتداء یاد و خاطره شهدای نوجوان مقاومت فلسطین را گرامی میدارم که نماد این شهدا در فلسطین محمد الدوره است که این اجتماع به یاد و نام او برگزارش شده است.

وی ادامه داد: محمد الدوره نماد مظلومیت فلسطین است و در عین حال نماد مظلومیت حوزه مقاومت نوجوانان فلسطینی است و این به معنای این نیست که اقدامات نوجوانان و شهدای نوجوان دیگر را از یاد ببریم.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با بیان جایگاه مقاومت در جهان پچیده و آشفته کنونی افزود: در جهان بهم ریخته کنونی که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شاهد نظام تک قطبی نبوده و نیستیم و نخواهیم بود شاهد تنوع در بازیگران جهانی هستیم.

وی ادامه داد: امروزه گروهای ان جی او گروه های مقاومت جزء قدرت های تاثیر گذار جهانی و بین المللی هستند و دیگر آن شعار های تک قطبی و دو قطبی بی معنا شده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تاثیر گروه های مقاومت بر شکست سیاست های جهان سلطه، بیان داشت: اگر امروز را با سه دهه گذشته مقایسه و بررسی کنید متوجه تاثیر گذاری گروه های مقاومت در منطقه به ویژه تضعیف راهبردهای استکبار جهانی می شوید که می توانند قاعده بازی را بهم بزنند و قاعده بازی را تا جایی بهم بزنند که توانسته اند با اقتدار خود در مقابل کوچکترین اقدام رژیم صهیونیستی پاسخی کوبنده بدهند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه حزب الله در لبنان تاکید کرد: با گفت حزب الله در لبنان و منطقه دارای جایگاه ویژه ای است و تعیین کننده نقش را در حوزه مقاومت در منطقه را دارد و فراتر از گروه های مقاومت نقش مقاومتی خود را ایفاء میکند.

وی ادامه داد: اتفاق جالبی که در غزه اتفاق افتاد این بود که استکبار جهانی نتوانست روح مقاومت مردم غزه را بگیرد و مردم این منطقه با مقاومت خود پیروز در برابر دشمن تا دندان مسلح صهیونیستی شدند.

امیرعبداللهیان افزود: در حال حاضر کرانه جای در پای غزه گذاشته است و در آینده همگان شاهد پیروزی مقاومت این منطقه در برابر دشمن خواهد شد.

وی در خصوص کشور های هم سوی جریان مقاومت تاکید کرد: در دو سه دهه گذشته شاهد جهت دهی و همسویی کشور هایی که حامی مقاومت هستند یعنی از گروه های مقاومت به کشور های مقاومت رسیدیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس ادامه داد: مقاومت توانست ترکیبات سیاسی امنیتی در منطقه بوجود آورد و در این خصوص جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در این زمینه داشت.

امیر عبدالهیان به بیان فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در مقابل سردمداران استکبار جهانی با صدای بلند اعلام کردند که ما از فلسطین حمایت کردیم و در این خصوص هیچ ابایی نداریم.

وی با بیان تحولات چند روز عراق بیان داشت: امروز دشمنان برای قطعه مقاومت عراق توطئه میکنند تا بتوانند مقاومت در این منطقه را به حاشیه ببرند و همچنین در سوریه طور دیگری اقدام بر علیه مقاومت انجام می دهند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: استکبار در عراق به دنبال به حاشیه بردن مقاومت مردمی عراق هستند و این هم به علت نزدیک شدن به روزهای اربعین حسینی علیه السلام است تا با این اقدامات کور خود آسیبی به راهپیمایی اربعین ایجاد کند.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha