پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قاسم سلیمانی

حوزه/ نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: فرمانده سپاه قدس در سخنان خود بارها علل حضور نظامی آمریکا در منطقه را برای حفاظت از منافع رژیم صهیونیستی عنوان کرد که این نشان از درایت سیاسی و نظامی این سردار دارد.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به صحبت های شب گذشته سردار قاسم سلیمانی؛ فرمانده سپا قدس در رسانه ملی، اظهار داشت: یکی از ویژگی خاص سردار سلیمانی این است که علاقه زیادی به نشست و گفتگوهای خبری و مطبوعاتی ندارد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: سردار قاسم سلیمانی در مصاحبه تلویزیونی خود بسیاری از حقایق سیاسی منطقه و جهان را به صورت کامل و جامع ارائه کرد که یکی از این واقعیت ها جنگ 33 روزه لبنان و رژیم اسرائیل غاصب بود.

وی افزود: فرمانده سپاه قدس درباره جنگ 33 روزه گفت که در مسئله‌ جنگ ۳۳روزه یک عوامل پنهانی وجود داشت که در واقع عوامل واقعی جنگ بود و یک عوامل ظاهر و آشکاری وجود داشت که بهانه‌ آن اهداف پنهانی بود. البته ما اطلاعاتی نسبت به آمادگی‌های رژیم صهیونیستی داشتیم اما اطلاعاتی نسبت به اینکه دشمن می‌خواهد یک هجومی را در یک غافلگیری انجام بدهد، نداشتیم. بعد از شروع جنگ، از دو موضوع به این جمع‌بندی رسیدیم که بنا بود جنگی با سرعت و با غافلگیری انجام بشود و در آن غافلگیری، حزب‌الله منهدم بشود. اما جنگ در شرایطی اتفاق افتاد که دو اتفاق مهم، یکی مربوط به کل منطقه و دیگری مربوط به خود رژیم صهیونیستی وجود داشت.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: از سخنان سردار سلیمانی به خوبی هویدا بود که جنگ 33 روزه لبنان از پیش تعیین شده بود و اهداف منطقه ای بسیاری برای نجات رژیم اشغالگر اسرائیل در آن رقم می خورد.

دریایی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که سردار سلیمانی بدان توجه داشت، مسئله استقرار نیروهای متجاوز آمریکایی در منطقه به بهانه صدام و القاعده بود.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: طبق گفته های این سردار دفاع مقدس آمریکایی بیش از 60 درصد از ظرفیت نظامی خود را به بهانه های مختلف و البته واهی وارد منطقه کرده بودند که بی شک این حضور عظیم نیروی نظامی در پس خود نقشه های بلندمدتی برای خاورمیانه جدید داشت.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این حجم از نیروهای آمریکا برای ایران و هم سوریه به نوعی تهدیدی مهم قلمداد می شد، گفت: سردار سلیمانی درباره این حجم از نیروهای متجاوز خارجی در خاورمیانه که بی سابقه بود اعلام کرد که این حضور طبیعتاً یک فرصت‌هایی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کرد؛ یعنی حضور آمریکا در عراق، مانع تحرک سوری‌ها در سوریه بود، تهدیدی علیه دولت سوریه هم محسوب می‌شد، تهدیدی علیه ایران هم محسوب می‌شد.

دریایی به بخش هایی دیگری از مصاحبه تلویزیونی سردار سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: فرمانده سپاه قدس در سخنان خود بارها علل حضور نظامی آمریکا در منطقه را برای حفاظت از منافع رژیم صهیونیستی عنوان کرد که این نشان از درایت سیاسی و نظامی این سردار دارد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: طبق گفته های سردار سلیمانی این حضور نظامی آمریکا در منطقه به رژیم صهیونیستی فرصتی را می‌ داد که از این موضوع بهره‌برداری کند و اقدامی را انجام بدهد؛ به این معنا که این هیمنه، در ترساندن ایران و در توقف و ترساندن سوریه اثر دارد و بنابراین نباید این دو نظام، اقدامی را انجام بدهند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان تصریح کرد: یکی دیگر از سخنان فرمانده سپاه قدس درباره جملات بوش پسر درباره جنگ 33 روزه بود که سردار سلیمانی در این باره گفت: در ابتدای شروع جنگ، بوش کلمات خیلی سخیفی بیان کرد که چون کلمه‌ای در شأن خودش است قابل تکرار نیست که من بیان بکنم، اما مؤدبانه‌ترش را رایس گفت. وقتی این کشتارها و ضجه‌ها در جنوب لبنان اوج گرفت و بمباران‌هایی که اوج مستی تکنولوژی بود اتفاق افتاد به‌طوری‌که هر کجا را اراده می‌کردند با دقت تکنولوژی می‌زدند و منهدم می‌کردند، وقتی کشتارهایی اتفاق می‌افتاد که کشتار قانا را در خودش هضم کرده و حذف کرده بود، رایس آن عبارت را به کار برد. او ضجه‌ها و فریادهای بچه‌ها و کودکان مظلوم و زنان و انسان‌های بی‌گناه را در زیر آوارها تشبیه کرد به این عبارت سخیف و گفت «این درد زایمان خاورمیانه‌ی جدید است»؛ درد زایمان یک حادثه‌ی بزرگ. بنابراین این عبارت‌ها نشان می‌داد یک طراحی بزرگ وجود دارد.

دریایی با اشاره به اینکه سردار قاسمی یکی از برنامه های آمریکایی ها و اسرائیلی ها را کوچاندن شیعیان لبنان می داند، گفت: سردار سلیمانی در این مصاحبه از طرحی برای تفکیک قومیتی و مذهبی در خاورمیانه سخن به میان آورد. طبق گفته های فرمانده سپاه قدس، اسرائیلی ها و آمریکایی ها یک اردوگاه بزرگ را در فلسطین با تعدادی کشتی پیش‌بینی کرده بود؛ اردوگاه برای اینکه هر تعدادی می‌توانند از مردم لبنان را بگیرند و در ابتدا به یک اردوگاهی در داخل فلسطین که تا سقف ۳۰ هزار نفر پیش‌بینی شده بود منتقل بکنند و بعد در این اردوگاه، نفرات را تفکیک کنند، آن‌هایی که افراد عادی هستند را منتقل کنند به کشورهای دیگر و آن‌هایی که از دید آن‌ها مجرم هستند یا وابستگی سازمانی به حزب‌الله دارند را دستگیر بکنند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان ادامه داد: یکی از موارد بسیار مهم در مصاحبه دیروز فرمانده سپاه قدس درباره نقش کشورهای عربی در دشمنی با شیعیان و ریشه کن کردن حزب الله بود. سردار سلیمانی در این باره گفت که تمایل کشورهای عربی در حمایت از اسرائیل در چنین جنگی، و رضایت آن‌ها در ریشه‌کنی حزب‌الله یا طایفه‌ شیعه از جنوب لبنان بود. رژیم صهیونیستی در عالی‌ترین سطح خودش یعنی اولمرت رئیس این رژیم، این مسئله را اعلام کرد و گفت برای اولین بار کشورهای عربی، اسرائیل را در جنگ علیه یک سازمان عربی حمایت کردند؛ البته منظور او از کشورهای عربی، همه‌ آن‌ها نبود بلکه منظور او بیشتر بر حوزه‌ خلیج فارس و در رأس آن‌ها رژیم آل‌سعود متمرکز بود.

این استاد حوزوی در تفسیر بخش دیگری از مصاحبه سردار سلیمانی گفت: ما باید 3 منظور را در اهداف پنهان جنگ ۳۳روزه مدنظر قرار بدهیم؛ اول، فرصت حضور آمریکا و حاکمیت آمریکا در عراق و ایجاد رعب و وحشتی که آمریکا در منطقه در اثر حضور گسترده‌ خود ایجاد کرده بود. دوم، آمادگی کشورهای عربی و اعلام پنهان همکاری کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی برای ریشه‌کنی حزب‌الله و تغییر دموگرافی در جنوب لبنان؛ و سوم، اهداف خود رژیم برای بهره‌گیری از این فرصت جهت خلاص شدن از حزب‌الله برای همیشه.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان اظهار داشت: در میان سخنان سردار قاسمی به عینه مثال های زیادی از دشمنی و کینه دیرینه رژیم اسرائیل علیه جهان اسلام به ویژه شیعیان هویدا بودف تا جایی که اطلاعات و آماری که فرمانده سپاه قدس از برنامه های اسرائیل در این مصاحبه ارائه می داد عملا در منطقه در حال انجام است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: طبق کلام سردار سلیمانی دفاع مقدس ما نسبت به همه‌ دفاع‌های مقدس دیگری که وجود دارد، یک حالت مادر دارد، محوریت و قدسیت دارد. در دفاع مقدس ما موضوعات معنوی در اعلی ‌ترین شکل بروز داده شد، تبلیغات دینی در اعلی ‌ترین شکل بروز داده شد، موضوعات اعتقادی و عبادی در اعلی ‌ترین شکل بدون ذره‌ای انحراف نمایش داده شد، ایثار و جهاد و شهادت در اعلی ‌ترین شکل نشان داده شد، رابطه‌ مدیر با زیر مجموعه در دفاع مقدس ما فقط با نادرترین صحنه‌های صدر اسلام قابل تطبیق است. بنابراین دفاع مقدس در همه‌ موضوعات یک قله است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha