جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یاد یاران

حوزه/ مراسم "یاد یاران با حضور یادگاران" با خاطره گویی جمعی از روحانیون پیشکسوت دوران جبهه و جنگ، در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، صبح امروز مراسم خاطره گویی روحانیون رزمنده در محل اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمان برگزار شد.

در این آیین که به منظور الگوسازی و آشنایی نسل حاضر با ارزش‌های دوران جنگ تحمیلی تشکیل شد، مسئولینی از نهادهای فرهنگی همچون حوزه و مدارس علمیه استان، ادارات اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ... در آن شرکت کرده بودند.

این مراسم ابتدا با قرائت قرآن، پخش نماهنگی از دفاع مقدس و عرض خیر مقدم مدیر ناحیه یک اوقاف و امور خیریه کرمان آغاز شد و پس از آن چهار نفر از روحانیون پیشکسوت دوران جبهه و جنگ حجج اسلام عباس رضایی، رضا افاضاتی، وحید مهری و حسن مسعودپور با بیان خاطراتی از آن دوران به تبیین نقش روحانیون رزمنده و شهدای روحانی در دفاع مقدس پرداختند و در پایان، خاطرات آنان با دکلمه ابیاتی در مدح دفاع مقدس توسط یکی از شاعران انقلابی کرمان به پایان رسید. 

در این جلسه، حجت الاسلام سازندگی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان، با توجه به نزدیکی به ایام اربعین حسینی، در جمع روحانیون و طلاب حاضر به بیان نکاتی در خصوص وظایف روحانیت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین پرداخت و ضمن ارائه بروشوری، حاضرین را جهت تبلیغ، راهنمایی و ارشاد عموم مردم در اربعین سال جاری توجیه کرد.

 در این مراسم همچنین از دو مادر شهید (مادر شهید علی یزدانی و شهید طلبه حسن یزدانی، و مادر شهید طلبه قاضی زاده) تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha