چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه طلاب و فضلای شهرضا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالح گفت: با توجه به اینکه مسئله امامت جمعه عنوان شخصی نیست؛ بلکه به حوزه علمیه و روحانیت بر می گردد و نماد روحانیت در شهر است، مسئولیتی سنگینی بوده و باید پاسخگو فعالیت ها باشیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید نعمت الله صالح در جلسه طلاب و فضلای شهرضایی مقیم قم که پنج شنبه شب  یازدهم مهرماه برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام سجاد علیه السلام در یکی از دعاهای خود فرموده است: خدایا ما را موفق بدار تا همه جا دنبال خیر و خوبی باشیم و از شر و فساد و بدی دوری کنیم و شکر نعمت های الهی را به جای آوریم و از سیره و روش معصومین (ع) تبعیت نماییم و از هواخواهی ها و بدعت ها دوری کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را به جای آوریم و دین خود را حفظ نماییم.

وی ابراز داشت: بنده به عنوان امام جمعه شهرضا مشغول به فعالیت هستم؛ اما اگر انسان بتواند از عناوین خود برای احقاق حق مردم و احیای دین خدا و از بین بردن باطل استفاده نماید خوب است.

امام جمعه شهرضا خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه مسئله امامت جمعه عنوان شخصی نیست؛ بلکه به حوزه علمیه و روحانیت بر می گردد و نماد روحانیت در شهر است، مسئولیتی سنگینی بوده و باید پاسخگو فعالیت ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالح تصریح کرد: نهاد نمازجمعه غیر از آنکه نهادی متصل به رهبری است، امام جمعه نیز نماد روحانیت و حوزه علمیه آن منطقه نیز هست و اینجاست که وظیفه ما سنگین می شود.

وی بیان داشت: ما نیازمند تذکرات و راهنمایی روحانیون و فضلای محترم هستیم تا بتوانیم به وظایف خود به درستی عمل نماییم.

امام جمعه شهرضا اظهار داشت: برداشت بنده از سه ماهی که به عنوان امام جمعه مشغول به خدمت شده ام این است که مردم شهرضا، مردم بسیار خوب و همراهی بوده و شرایط هم برای انجام وظایف فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح ابراز داشت: از لحاظ مسائل مدیریتی نیز در وضعیت نسبتا خوبی قرار داریم؛ امروز به عنوان مثال رؤسای اداره ارشاد، آموزش و پرورش، هلال احمر و همچنین شهردار شهرضا از افراد متدین و کارآمدی هستند که فعالیت آنان راضی کننده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز بستر برای فعالیت روحانیت در شهرضا فراهم است و طلاب و فضلا به راحتی می توانند برنامه های فرهنگی و ... خود را داشته باشند.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: ما باید در کنار برنامه های موقت و کوتاه مدت، برنامه های بلندمدت و ماندگار در شهر داشته باشیم؛ امروز این توقع از فضلا و روحانیون وجود دارد که پای کار آمده و فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح بیان داشت: دین و فرهنگ مردم باید در دست روحانیت باشد و با حضور کم رنگ نمی توان اعتقادات مردم را پاسبانی کرد.

وی اظهار داشت: ما باید خدمتگزار مردم باشیم و آنان هم این خدمت ها را فراموش نخواهند کرد؛ البته این خدمت رسانی باید با برنامه ریزی، تلاش، همدلی و کمک به یکدیگر به پیش خواهد رفت.

امام جمعه شهرضا ابراز داشت: امروز یکی از مشکلات شهرضا، نداشتن امام جماعت در مساجد شهر است که با حضور فضلای مقیم قم در سطح شهرستان می توان از این مشکلات کاست.

حجت الاسلام والمسلمین صالح خاطرنشان ساخت: بنده هیچ دلبستگی به عنوان امامت جمعه نداشته و هر کدام از فضلای شهرضایی شرایط این عنوان را داشتند، با کمال میل پذیرای عزیز بعدی برای این سمت هستیم.

گفتنی است، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نوری، نماینده طلاب شهرضا نیز گفت: امسال طلاب جدیدی از شهرضا در قم حضور پیدا کردند که برنامه هایی برای آنان داشته و اساتید بسیاری نیز از شهرضا در قم مشغول به تدریس هستند.

وی ابراز داشت: بعد از راهپیمایی بزرگ اربعین، برنامه بازدید از موزه دفاع مقدس در تهران، زیارت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و مرقد امام راحل را برای شما عزیزان خواهیم داشت و در این راستا اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نماینده طلاب شهرضا خاطرنشان ساخت: جلسات مجمع نمایندگان طلاب هر دو هفته یک بار در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار می شود که در این جلسات، تصمیمات مناسبی اتخاذ شده که یکی از آنان، موضوع معیشت طلاب بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha