پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بهجت پور

مدیر حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه نصرت دین به دست مردم انجام می‌شود، گفت: حوزه علمیه خواهران کاری جز خدمت رسانی به مردم ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، در نشست هم اندیشی دستگاه‌های همکار با حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید این نشست‌ها و دیدارها فرصتی برای حرکت‌های بعدی و رشد و پویایی همه جانبه باشد، خاطرنشان کرد: توقف در این مسیر به هیچ عنوان جایز نیست.

وی با بیان اینکه کار اصلی روحانیت این است که بتواند دریچه نگاه مردم را به سمت معنویت باز کند، گفت: انبیا و اولیای الهی هم چشم مردم را به باطن هستی باز کردند و این همان کاری است که روحانیت باید دنبال کند.
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به اینکه عبادت‌هایی که در اسلام گذاشته شده و توصیه‌هایی که به تکرار این عبادت‌ها صورت می‌گیرد، برای آن است که این دریچه بیشتر باز شود، افزود: به یقین اگر کار روحانیت متوقف شود، نگاه به معنویت در جامعه شادمانی خود را از دست می‌دهد و این بزرگترین خسران است.
وی با بیان اینکه اگر به سمت دنیا و امور دنیوی جذب شویم، قدرت دید خود را از دست می‌دهیم، گفت: باید چشم مردم را به معنا باز کنیم تا قدرت تهذیب آن‌ها بالا برده شود و در نهایت، ناهنجاری‌ها را زمین بزنیم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه طلبه سخنگوی عرصه دین است، خاطرنشان کرد: به یقین دستگاه‌های دینی تنها در سایه مردم رشد پیدا می‌کنند. مردم باید برای دین و امور دینی خود هزینه کنن و به یقین جهاد مالی و جانی لازمه حراست و صیانت از دین است.
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر اینکه نصرت دین به دست مردم انجام می‌شود، تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران کاری جز خدمت رسانی به مردم ندارد و نخواهد داشت.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه همه تلاش ما این است که امر دین در جامعه فراگیر شود، ابراز کرد: هر مدرسه علمیه خواهران یک پایگاه دینی و تبلیغی است بدون آن که کوچک‌ترین هزینه‌ای به آن‌ها داده شود.
وی حمایت همه جانبه از حوزه‌های علمیه خواهران را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نیاز ما به حمایت محدود است؛ به یقین هر طلبه‌ای حضور اجتماعی پیدا کند، در نهایت خود ادامه می‌دهد.
۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha