پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: حوزه علمیه خواهران برای اینکه بتواند در نقطه ای بنشیند که  نقش مرجعیت دینی و پاسخگویی مسائل زنان در سراسر  کشور باشد، نیازمند تلاش مضاعف دارد، اولین خواهش من این است که جهاد  و حرکت های انقلابی  و با نشاط را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهید و شبانه روز تفکر کنید که چگونه این مجموعه را در مسیر پیشرفتش قرار بدهید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبد الکریم بهجت پور در آیین آغاز به کار مدارس علمیه خواهران سراسر کشور به  میزبانی حوزه علمیه خواهران اصفهان، در سالن خیریه همدانیان اظهار کرد: تبلیغ مبلغین دینی در این ایام به نحوی باشد که حیات مردم حیات حسینی و مرگ مردم، مرگی حسینی باشد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه ای روسپید است که  مردانش سربدار و زنانش پیام رسان اهداف نظام اسلامی و مکتب اهل بیت و آیین اسلام باشند، گفت: آرزو می کنم که به برکت تقارن سال تحصیلی جدید 99- 98 با ایام محرم 1441 ه. ق به این توفیق بزرگ دست پیدا کنیم.

* مقاوم سازی مردم، مطالبه رهبری از حوزه های علمیه درعصر حاضر است

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: موفقیت طلاب خواهر حوزه علمیه در خدمت گزاری به مردم  و در پیگیری وظایف سترگی که برعهده دارند، بوده است، امروز وظیفه ما و شما توجه به اشارات دست ولایت فقیه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

وی تاکید کرد: ایشان امروز از ما استواری و مقامت می خواهد و به طریق اولی از حوزه های علمیه افزون بر مقاومت، استوار سازی و مقاوم سازی مردم را انتظار دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز کرد: در این لحظه تاریخی  و نقطه حساس حوزه علمیه باید مردم را برای مقاومت در عرصه فرهنگی و عرصه اقتصادی آماده کنیم، امروز چشم بسیاری از ضعیف نگه داشته شده های سراسر جهان به حرکتی است که در این کشور و با رهبری مقام معظم رهبری در حال انجام است.

وی بیان کرد: مراقب باشیم حوزه علمیه ای که مشغول فعالیت های علمی، تربیتی و فعالیت های اجتماعی است، توجه ای به اشارات  رهبری داشته باشد و دقیقا کاری را انجام دهد که رهبری از ما مطالبه دارد.

 مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: کلید آغاز گام دوم انقلاب بعد از چهل سال زده شد و دستاوردهای بزرگی داریم، ما باید تمدنی اسلامی و فاخر و دارای بیشترین قدرت برهانی و منطقی و جامع ترین فضایل و قابلیت هایی در ابعاد مختلف فناورانه ای  و توسعه ای در ابعاد زندگی مردم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه باید نقش خود را در این میانه پیدا کند، نقش ما توجه دادن  مردم و خاصه جوانان به اموری است که موجب شده تا به امروز سربلند  حرکت کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: معنویت یعنی باز کردن دریچه نگاه مردم به غیب، همچنین به عالم و مدیریت ماده و جهان هستی براساس توجه به  معنویت و ارزش دادن به معنویت و ساخت یک نظام اخلاقی  که بر پایه های برهان استوار شده باشد، این وظیفه است که حوزه های علمیه باید به انجام برسانند.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد حوزه های علمیه کانون اصلی تحول و پیشرفت کشور خواهد بود، بنابراین حوزه باید نقش خود را در گام دوم انقلاب به خوبی پیدا کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد:  ما در نقطه تاریخی رسیدن به قله پیروزی هستیم، تحولات تاریخی و اجتماعی کاملا نشان می دهد که این مسیر از این ملت تمدنی سرافزار بیرون خواهد آورد و تمدنی بزرگی در حال شکل گیری است.

*بزرگ نمایی حاشیه ها با هدف بازداشتن از کار اصلی

وی ابراز کرد: دشمن به این نکته توجه خواهد کرد بلکه بتواند از پیشرفت ملت ممانعت کند، ما به عنوان خادمین حوزه های علمیه باید توجه داشته باشیم که مردم را در این مسیر یاری  و حرکات دشمن را رصد و مردم را برای ادامه فعالیت های تشویق کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه خواهران طلبه مراقب باشیم حاشبیه ها را برای ما بزرگ نکند، دشمن تلاش دارد که ما را از کار اصلی باز بدارد و حاشیه را برا ی ما بزرگ کند یادآور شد: گویا خانمی علاقه دارد در میادین ورزشی حضور پیدا کند به هر دلیل بازخواست می شود و مورد سوال قرار می گیرد که طبیعی است ولی اینگونه توسط دشمن بزرگ نمایی می شود.

*اسلام معتقد به حضور بانوان در اجتماع با حفظ حیا و عفت زن است

وی بیان کرد: برای مراجع تقلید چیزی به اندازه حیا، عفت و پاکدامنی زنان این مرز و بوم اهمیت ندارد، اسلام اعتقاد به حضور زنان در اجتماع دارد، اسلام اعتقاد به فعالیت اجتماعی بانوان دارد، توسعه گسترده حوزه های علمیه خواهران در سالهای گذشته به اندازه تعداد مدارس علمیه حوزه های علمیه برادران در طول قرن های گذشته موید این ادعا است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: حضور اجتماعی زن همراه با رعایت حریم هایی است که به عفت او آسیب نزد، اگر در مسئله ای نگرانی هایی وجود دارد باید نگرانی ها را رفع کرد، ما از فوت شدن حتی یک دختر از این مرز و بوم ناراحت می شویم ولی سوء استفاده دشمن از این مسئله و خالی کردن عقده های چند ده ساله استکبار از نظام اسلامی نگران کننده شده .

*عقده گشایی نظام استکباری از انقلاب به بهانه «دختر آبی»

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه حوزه های علمیه باید  این مسائل را رصد کنند، گفت: عقده گشایی ها نباید به بهانه فوت دختری انجام شود، حوزه علمیه هوشیار باید دراین مسئله و دیگر مسائل مراقبت داشته باشد که خدایی نکرده آسیبی نبیند.

وی ابراز کرد: آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران را در حقیقت  جشن می گیریم، جشن معطر شدن فضا به ارتباط با علوم عقلی، نقلی، اشراقی و روایات و معنویت است، برای ما فرصت تحصیلی بسیار ارزشمند است و برای خواهران از ارزشی افزون تر برخوردار است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران  خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران برای اینکه بتواند در نقطه ای بنشیند که  نقش مرجعیت دینی و پاسخگویی مسائل زنان در سراسر  کشور باشد، نیازمند تلاش مضاعف دارد، اولین خواهش من این است که جهاد  و حرکت های انقلابی  و با نشاط را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهید و شبانه روز تفکر کنید که چگونه این مجموعه را در مسیر پیشرفتش قرار بدهید.

* مدرسه محوری رویکرد جدید حوزه علمیه خواهران

وی اظهار کرد: ما برنامه خود را از سال گذشته براین متمرکز کردیم که اولین فعالیت حوزه علمیه، مدارس علمیه باشد و فعالیت ها در مدارس علمیه بجوشد

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: حوزه علمیه ای سرافزار خواهد بود که امر آموزش و پژوهش آن و روابط اداری و تنظیم ارتباطاتش ابتدا از مدرسه علمیه شکل گیرد، کار آمدیش از مدرسه  ارتقا یابد و زمینه های رشد طلبه از آنجا شکل گیرد.

* حوزه های علمیه نباید گرفتار فعالیت های فرمایشی و نمایشی شود

وی اذعان کرد: ما تلاش می کنیم آنچه درمدرسه اتفاق بیفتد روز به روز کاملتر و تاثیر بیشتر و با دقت هرچه بهتر پیگیری شود، عطف همه مسئولان باید این باشد که در مدارس چه اتفاقی می افتد و حمایت بی دریغ داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: حوزه های علمیه نباید گرفتار فعالیت های فرمایشی و نمایشی شود و باید موانع رشد طلاب را برطرف کرد، ما باید همه نگاه خود را به مدارس علمیه معطوف کنیم  و چرخ فعالیت های مدارس به خوبی بچرخد

وی ادامه داد: بزرگترین رسالت حوزه علمیه، رسالت اجتماعی است، هر طلبه باید کنش گر اجتماعی و  فرهنگی و یک کنش گر علمی و پژوهشی باشد

  حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان داشت: طلاب درس نمی خوانند که  مدرکی  بگیرند و به خانواده برگردند، بلکه درس می خوانیم که  خود رشد کنیم و هم خانواده را تحت تاثیر قرار دهیم و هم در عرصه اجتماعی تاثیرگذار باشیم.

 وی ابراز کرد: باید اثر حضور و میزان نفوذ حوزه های علمیه خواهران در عرصه های مختلف را توسعه بدهیم، ما قریب به هزاران  مسجد و حسینه داریم که می تواند میدان فعالیت خواهران طلبه باشد، دستگاه های مختلف در کشور داریم که باید از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران استفاده کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشورعنوان کرد: رایزنی هایی انجام شده تا بتوانیم جایگاه بایسته  و شایسته تحصیل کرده های حوزه های علمیه خواهران را  ثبت و ارتقا بخشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: امداد فرهنگی از نقش های عمده خواهران طلبه است که می تواند به عنوان سفیران طهارت و معنویت و یاور خانواده ها در عرصه های مختلف آسیب های فرهنگی و اجتماعی نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: امروز حوزه علمیه خواهران در مسئله پذیرش تمرکز بر گزینش را شروع  کرده است، ورود های سال 98 براساس "به گزینی" انتخاب شده اند و تلاش داریم بر این جمع فضلایی که در خدمتتشان بودیم با کیفیت هر چه بیشتر از طلاب ارزشمند بهره ببریم.

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور عنوان کرد: ما تلاش های خود را معطوف می کنیم که قدرت پژوهشگری ارتقا یابد، توسعه حوزه علمیه به سمت سطح 3 و 4 خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha