جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ظهور

حوزه/ حجت الاسلام محمدی، «خودسازی و تهذیب نفس» و «دین محوری و دین باوری»را از مهمترین رسالت های جوانان امروز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام محمدی، روز جمعه 12 مهرماه در برنامه هفتگی «گل نرگس» در کرمان با اشاره به لازمه حضور نسل جوان در حوزه‌ی مبارزه با فساد فرهنگی، به تبیین وظایف نسل جوان در عصر غیبت پرداخت و گفت: دین محوری و دین باوری رسالت اصلی جوانان امروز است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به وظایف نسل جوان در عصر غیبت اشاره کنیم، مهم ترین و اصلی ترین وظیفه معرفت و وظیفه شناخت امام عصر(عج) است، لذا لازم است که نسل جوان ما با مطالعه در خصوص شخصیت حضرت، نسبت به درک، پذیرش و معرفتِ به ایشان تلاش کنند.

این استاد حوزه با بیان حدیث «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة»، افزود: در این حدیث معروف، مردنِ بدون شناخت امام زمان را مرگ جاهلیت عنوان کرده اند؛ جوانان باید خواستار شناخت امام زمانشان باشند. همان‌طور که در کتاب کَمالُ الدّین و تَمامُ النّعْمَة [مرحوم شیخ صدوق] در فرازی از دعای معروف و معتبر داریم اَللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَبِیَّکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَبِیَّکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ عَرِّفْنی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی؛ عدم شناخت حجت خدا و امام موجب گمراهی از دین می‌شود و لذا وظیفه اصلی شناخت امام است.

وی با بیان تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقی به عنوان دومین وظیفه جوانان، خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد در جامعه عامل به معروف بوده و موجب انتشار خوبی ها باشد و یا ناهی از منکر بوده و مانع از نشر رذایل شود، اول باید خود متخلق به فضایل اخلاقی باشد و تهذیب نفس داشته باشد تا با رفتارش دیگران را متوجه امام زمان را سازد.

حجت الاسلام محمدی، ولایت مداری در عصر غیبت و استحکام پیوند عاطفی با امام زمان در این دوران را وظیفه دیگر جوانان دانست و ادامه داد: اگرچه ما در دوران غیبت به ظاهر از وجود حضرت مهدی(عج) محروم هستیم، اما از  برکات ایشان همانند خورشید پشتِ ابر بهره می‌بریم، لذا لازم است علاوه بر ارتباط قلبی با حضرت در این دوران، با پیروی از ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج)، در مسیر ولایتِ حضرت، خود را ثابت قدم نگه داریم.

وی در پایان بیان داشت: مسئله‌ای دیگر که وظیفه عموم مردم بویژه نسل جوان می‌باشد موضوع آماده سازی جامعه برای تشکیل حکومت جهانیِ حضرت است؛ همان طور که در آیه ۱۰۴ آل عمران نیز می فرماید [وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ] و البته این وظیفه در روایات نیز به کرات و به شیوه‌های مختلف تصریح شده است که ما باید در زمینه ساز ظهور حضرت باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha