جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علميه صديقه طاهره(س) نوشهر؛ زمينه سازي ظهور
امام جمعه نوشهر

حوزه/ امام جمعه نوشهر گفت: بزرگداشت قیام اباعبدالله (ع) و اشک بر حضرت، زمینه سازی ظهور و موجب نجات انسان ها از دست ظالمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام آل حبیب در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نوشهر بیان کرد: اشکی که انسان درباره ناکامی های دنیوی خود می ریزد، با اشک عمیق بر وجود متعالیِ افرادی که جان خود را در مسیر حق و عدالت فدا کردند، بسیار متفاوت است.

وی افزود: در ایام اربعین اتصال و پیوند عمیقی که با ابا عبدالله(ع) و جریان همیشه جاری حق بسته می شود، به شکل پررنگ تری دیده می شود.

استاد حوزه مازندران ادامه داد: مراحل هشت گانه رسیدن به فناء فی الله که با الگو گیری از مسیر حسینی در قلب عاشقان حق و حقیقت شکل می گیرد شامل معرفت، محبت، شوق، حرکت و پویایی، انس، اشک فراق، صبر و در آخر فنا فی الله است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که شناخت و معرفت به ولی خدا در ما شکل نگیرد، نمی توان به مقام محبت و محبّ آل الله بودن رسید و این محبت نیز در مرحله بعدی زمینه سازی شور و شوق را برای رسیدن به حقیقت فراهم می سازد. سپس انسان را به حرکت به سمت معشوق بر می انگیزاند.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: حرکت به سمت حق موجب همراهی انسان با مسیر ولایت می گردد و اشک نیز، سبب تطهیر و شست و شوی دل محبّ  می شود. اشک نشان دهنده عشق بصیرت افزا است که بعد از آن صبر جمیل نیاز است تا فنا فی الله محقق گردد.

حجت الاسلام آل حبیب در پایان خاطر نشان کرد: امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زیارت ناحیه مقدسه می فرمایند که من هر صبح و شام برای امام حسین (علیه السلام) خون گریه می کنم  و این خود درس ارزنده ای است برای ما که به وسیله اشک بر اباعبدالله و یارانش در مسیر حق و حقیقت خود را متصل به ولایت کرده و مسیر هشتگانه رسیدن به عشقِ خداوند را با اخلاص و ولایت مداری طی کنیم.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha