شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
جلسه اربعین

حوزه/ جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان بر ضرورت اعزام روحانیون به موکب های اربعین در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، یکصدوپانزدهمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های دینی و مذهبی استان کردستان صبح امروز با حضور اعضای این ستاد برگزار گردید.

در این جلسه، حجت الاسلام جلیل مختارنیا؛ جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان اظهار داشت: اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات بشری و جهان اسلام است، لذا باید سعی کنیم که موکب های اربعین توسط خود مردم مدیریت و اداره شوند.

جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان ادامه داد: مساجدی که در مسیر زائران اربعین کردستان وجود دارند باید علاوه بر اقامه نماز امکان استراحت زائران اربعین حسینی را فراهم کنند.

حجت الاسلام مختارنیا در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان درخواست داریم که در این زمینه همکاری های لازم را برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین با ما داشته باشد.

جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان گفت: موکب هایی که در مسیر زوار اربعین حسینی قرار دارند توسط خود مردم مدیریت و اداره می شوند، لذا بهتر است که روحانیون و مبلغین دینی به این موکب ها از سوی حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف استان اعزام شوند تا پاسخگوی سئوالات شرعی و برخی شبهات زائران باشند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اربعین فرصت ارزشمندی برای معرفی کردستان به زوار دیگر استانها و حتی دیگر کشورهاست لذا ادارات در راستای معرفی این خطه به زائران مذکور نهایت تلاش خود را داشته باشند.

جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان در ادامه بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، کردستان استانی فرهنگی است و نیاز است متولیان استان معرف جاذبه‌های گردشگری، ویژگی‌های بارز مردم استان و پتانسیل و ظرفیت‌های فرهنگی این استان به دیگران باشند.

در ادامه این جلسه، نورعلی خزاعی؛ رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز  اظهار داشت: خوشبختانه محرم امسال در استان کردستان بدون حاشیه و در بهترین حالت برگزار گردید و بی شک مراسم راهپیمایی اربعین حسینی نیز به بهترین نحو ممکن برگزار می گردد.

خزاعی ادامه داد: تمامی هیئات مذهبی استان کردستان آمادگی کامل خود برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را اعلام کرده اند.

وی با اشاره به برپایی نماز جماعت در موکب های اربعین در کردستان، گفت: باید در کنار هر موکب خیمه نماز نیز دایر شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان ادامه داد: همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده در ماه صفر امسال  روضه‌های هیئات مذهبی دانش‌آموزی در مدارس و دانشجویی در دانشگاه‌های استان کردستان برگزار می شود.

خزاعی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ۱۶ هیئت دانشجویی و۴۴ هیئت دانش‌آموزی برنامه‌های سخنرانی مداحی و روضه‌خوانی را در استان کردستان پیگیر می کنند.

جانشین کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین کردستان در پایان سخنان خود بیان داشت: نشست‌های تخصصی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تا پایان ماه صفر هر روز و هر شب در یک مکان برنامه‌ریزی شده که برگزار می‌شود و جوانان انقلابی وحزب‌الهی، اساتید دانشگاه و نماینده‌های دفاتر ولی فقیه در دانشگاه‌ها در برپایی این محافل همکاری و تعامل دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha