پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الازهر

حوزه/ کنفرانسی با عنوان اسلام هراسی و درگیری تمدن ها روز جمعه با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه الازهر مصر و تعدادی از علمای الازهر برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه کنفرانسی با عنوان اسلام هراسی و درگیری تمدن ها روز جمعه با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه الازهر مصر و تعدادی از علمای الازهر برگزار شد. این دانشجویان فارغ التحصیل طلاب اهل نیجریه و نیجر و فیلیپین بودند.

شیخ محمد نجدی استاد اعتقادات و فلسفه دانشکده پژوهش های اسلامی و عربی الازهر در این کنفرانس تاکید کرد: پدیده اسلام هراسی پدیده یا ساخته غرب است که دامنگیر اسلام شده است اما در واقع اسلام دین خونریزی نیست بلکه دین محبت و همزیستی و احترام به دیگران است و گروه های تروریستی و افراطی نیز مدعیانی هستند که اسلام مورد نظر خود را در غرب ترویج کردند و به اشتباه خیال می کنند که اسلام مجموعه ای از اندیشه های ثابت و غیر قابل تغییر است.

نجدی ادامه داد: گفتگوی فرهنگ ها و تمدن ها به معنای دست کشیدن از فرهنگ و اعتقاد خود نیست، بلکه به معنای ارزش بخشیدن به ارزش هایی مانند همزیستی و احترام به دیگران است زیرا اختلاف و تفاوت از سنت های الهی است که آن را ایجاد کرده و. انسان ها را با فرهنگ ها و ملت های مختلف آفریده است.

این استاد الازهر تاکید کرد: برجسته ترین مفهومی که دشمنان اسلام چه افراط گرایان و چه غربی ها ترویج می کنند این مفهوم اشتباه است که اسلام دینی خشونت آمیز و خصومت طلب و حامی ترور و طرفدار نظریه درگیری تمدن ها است و دشمنان اسلام در غرب نیز بر این باورند که اسلام بیش از آنکه یک دین باشد شامل ایدئولوژی سیاسی است که مسلمانان از آن برای سیطره سیاسی و جنگ نظامی استفاده می کنند و گروه های افراطی نیز این تصور اشتباه را با عملکرد خود تایید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha