جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یازدهمین دوره انتخابات اعضای شورای موسسه فرهنگی، تبلیغی سراج همدان

حوزه/ انتخابات جامعه روحانیت لنجان با حضور طلاب و فضلای لنجانی مقیم قم در امامزاده احمد بن قاسم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در جلسه طلاب و فضلای لنجانی که شب گذشته در آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مراحل سیر و سلوک از مسیر خاندان عصمت و طهارت به پنج مرحله تقسیم می شود که مرحله اول آن، معرفت، بصیرت و آگاهی است.

وی ابراز داشت: اگر معرفت، بصیرت و آگاهی به گذشته، حال و فردا را نداشته باشیم، نمی توانیم اتخاذ مواضع صحیح کنیم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: ما به وضوح می بینیم همان حرکت هایی که بر اساس جهل، غفلت و طمع و شهوت پرستی شجره خبیثه ای مثل بنی العباس را رشد می دهد تا در مقابل شجره طیبه محمد و آل محمد (ص) بایستند، همان حرکت ها در دنیای امروز وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: از ایستادگی و مقاومت و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و قیام سیدالشهدا (ع) است که امروز محور مقاومت در مقابل همه دنیای یهود ایستاده و توطئه های آنان نخ نما شده است.

وی بیان داشت: از استقامت پیروزمندانه یاران أبی عبدالله (ع) است که چهارده قرن می گذرد و امروز وقتی شخصی مثل ملک حوثی در یمن وقتی سخن می گوید، منطق جهاد و شهادت را بالاترین منطق در عصر کنونی برای مبارزه با استکبار معرفی می نماید.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: ما ایستادگی های بسیاری را از شهدای ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم دیده ایم تا به مقام شهادت نائل آمدند.

وی ابراز داشت: زمینه بصیرت و معرفت شهدای ما، قرآن کریم و ادعیه مأثوره از آل الله (ع) است که به این مقامات دست پیدا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: امروز طلاب و فضلا دوری و غربت را به جان خریده و در شهر مقدس قم حضور دارند تا به راه و هدف خود دست پیدا نمایند و از منطق و منظر علم، سنگرنشینی برای علم باشند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: منطقه لنجان دارای بزرگان علمی و دینی بسیاری بوده و اعتقاد ما این است که سلف صالح ما تابلوهای مسیر علم یابی و خداجویی هستند و ما سیرو سلوک را باید از شاگردان مکتب واقعی محمد و آل محمد (ص) بیاموزیم.

وی بیان داشت: مرحله دوم از سیر و سلوک از مسیر خاندان عصمت و طهارت، مرحله اطاعت است؛ اگر ما امروز شاهد پیروزی های مقاومت در منطقه هستیم، نتیجه همین «اطاعت» است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: اطاعت در سایه معرفت و بصیرت است؛ چراکه اگر معرفت برای ما رقم خورد، به تبعیت آن ناچاریم فرامین و مطالبات الهی را با جان و دل قبول کرده و اطاعت نماییم.

وی ابراز داشت: مرحله سوم از سیر و سلوک، «محبت» است و این اجتماعات ما نیز تجلی همان محبت هاست که ما را دور هم جمع می کند؛ اگر این محبت ها نباشد، در مناسبت های گوناگون مذهبی گرد هم نمی آییم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: ما دور هم جمع می شویم تا در پرتو افکار ولایت فقیه کنار هم قرار گرفته و مسیر اولیاء دین و شهدا را پیموده و تلاش کنیم تا فراموش نشود.

وی تصریح کرد: «ورود در راه خیر»، مرحله چهارم این مسیر است تا بتوانیم آثار مناسبی را از خود به جای گذاشته و دیگران از آن استفاده نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان بیان داشت: آخرین مرحله، «وصال» است که باید برای دستیابی به این مرحله تلاش لازم را انجام داد.

همچنین در این جلسه، انتخابات جامعه روحانیت لنجان در قم نیز از طرف هیأت مؤسس و با نظارت نماینده طلاب و فضلای لنجانی برگزار شد.

در آغاز این انتخابات، حجت الاسلام والمسلمین ایزدی، گزارشی از عملکرد اعضای قبلی جامعه روحانیت ارائه کرد و در ادامه روند انتخاب هیأت مؤسس و تهیه اساسنامه را ذکر کرد.

پس از سخنان نماینده طلاب و فضلای لنجان، انتخابات با نامزدی ۹ نفر برگزار شد که چهار برگزیده آن حجج اسلام والمسلمین علی ایزدی، علی امینی، عباس خادمیان و اصغر کریمزاده به عنوان عضو هیأت مدیره و شورای مرکزی برگزیده شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha