جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اربعین

احوزه/ معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: استحاله فکری زوار اربعین حسینی در مسیر پیاده روی از سوی جریان های منحرف سبب ایجاد حس تفرقه و نفرت بین برادران دینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی، امروز در جمع تعدادی از طلاب بسیجی مدارس علمیه کردستان که در حوزه علمیه استان برگزار گردید،  اظهار داشت: اربعین حسینی یکی از باشکوه ترین اجتماعات جهان اسلام است که در آن وحدت و برادری مسلمانان و امت رسول الله به نمایش گذاشته می شود.

معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان در ادامه به نقش طلاب و روحانیون در این ایام معنوی اشاره کرد و بیان داشت: هر کسی به اندازه و توانایی خود باید در هرچه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی کوشا باشد، لذا در این بین نقش حوزه های علمیه؛ روحانیون و طلاب بسیار بیشتر از سایر اقشار جامعه است.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: باید در هر موکب یک روحانی یا طلبه برای راهنمایی، ارشاد، پاسخگویی به سئوالات شرعی و برنامه های فرهنگی حضور مستمر داشته باشد.

معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه در مسیر پیاده روی نیز حضور روحانی و طلبه الزامی است، گفت: بی شک جریان های منحرف در مبادی ورودی مرز عراق حضور فعال دارند و با هزاران ترفند به دنبال ایجاد فتنه بین برادران مسلمان هستند که امیدواریم این چنین نشود، به هر حال اگر روحانی در بین این کاروان ها باشد فعالیت این گروه های تفرقه انگیز بسیار کم خواهد شد.

وی در پایان گفت: استحاله فکری زوار اربعین حسینی در مسیر پیاده روی از سوی جریان های منحرف سبب ایجاد حس تفرقه و نفرت بین برادران دینی می شود، لذا شناسایی این گروه های منحرف وظیفه روحانیون و طلاب ماست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha