جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قبادی دانا

حوزه/رئیس سازمان بهزیستی کشور بابیان این‌که به دنبال الگوی ایرانی اسلامی برای بهتر زیستن مددجویان هستیم، گفت: همکاری و تعامل با حوزه‌های علمیه تحولی عظیم در سازمان بهزیستی رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه   وحید قبادی دانا عصر امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی اظهار داشت: سازمان بهزیستی بر اساس قانون و نامی دارد وظایفی را بر عهده دارد که با اجرای آن به زندگی بهتر مددجویان کمک کند.

وی ادامه داد: برای بهتر زیستن باید از مدل اسلامی ایرانی بهره بگیریم و در این زمینه حوزه‌های علمیه می‌توانند به‌عنوان یکی از محورها کمک‌حال باشند.

قبادی دانا تصریح کرد: 19 هزار مهدکودک در سراسر کشور زیر نظر بهزیستی عمل کنند و علاوه بر این مجوز تمامی مراکز مشاوره‌ای کشور از سوی این سازمان صادر می‌شود که نشان‌دهنده ظرفیت عظیم بهزیستی در کشور است.

وی انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی و حوزه‌های علمیه را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: در این تفاهم‌نامه روی دو محور معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی تأکید ویژه‌ای داریم البته درزمینهٔ معلولیت‌ها به دنبال پیشگیری هستیم.

قبادی دانا افزود: در بخش‌های مختلف به دنبال همکاری با حوزه هستیم و نمی‌خواهیم این همکاری تنها درزمینهٔ فرهنگی باشد.

وی بابیان این‌که گروه‌های مختلفی در حوزه اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند، گفت: یک گروهی از طلاب در هفته ناشنوایان برنامه‌های مختلفی را برای ناشنوایان اجرا کردند که نشان‌دهنده توجه این قشر از جامعه به معلولان و ناشنوایان است البته این موارد را می‌توان برای نابینایان و سایر معلولان اجرا کرد.

رئیس سازمان بهزیستی بابیان این‌که مراکز حوزوی می‌توانند در بهتر زیستن مردم گام‌های خوبی بردارند، ابراز داشت: 26 هزار فرزند بی‌سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند و علاوه بر این 650 مرکز شبهه خانواده را در کشور داریم که نیازمند همکاری طلاب با این مراکز هستیم.

وی ادامه داد: اگر حضور طلاب در مراکز بهزیستی عالمانه و بامطالعه باشد می‌تواند اثرگذاری خاص خودش را داشته باشد.

قبادی دانا بابیان این‌که یکی از فعالیت‌های بهزیستی محله محور است، افزود: در این زمینه می‌توانیم از تجربیات حوزویان بهره بگیریم و قطعاً این نگاه و رویکرد می‌تواند تحولی عظیم را فراهم خواهد ساخت.

وی به اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر برای مددجویان اشاره کرد و بیان داشت: 178 هزار نفر معلول سرپرست خانوار تاکنون به‌اندازه یک نفر خدمات دریافت می‌کردند که این میزان به مبلغ نیاز خانواده بر اساس تعداد افراد خانوار افزایش یافت.

قبادی دانا افزود: علاوه بر این در سال 97 در سطح کشور هزار و 700 میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته و علیرغم مشکلات اقتصادی این رقم امسال به عدد 2760 میلیارد تومان رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصویب‌شده که نیازمند همکاری دولت و مجلس برای اجرایی شدن این قانون و تخصیص بودجه آن هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha