جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمیلی

حوزه/ جمعی از مسئولان اداره امور اساتید و بسیج اساتید حوزه خراسان با حجت الاسلام کمیلی، از ایثارگران دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، جمعی از نمایندگان اداره امور اساتید معاونت آموزش و بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام غلامحسین کمیلی، از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس دیدار و سلام مدیر حوزه علمیه خراسان را به او ابلاغ کردند. 

در این دیدار حجت الاسلام غلامحسین کمیلی، ضمن تمجید از حرکت شایسته و الگویی حوزه علمیه خراسان در تکریم اساتید ایثارگر، تصریح کرد: در این عرصه که وظیفه و رسالت آموزش را برعهده داریم، امیدوارم توانسته باشیم این رسالت خطیر را به درستی ایفا نموده و یکی از مهمترین ابعادی که نیاز بدان احساس می شود تا روی آن سرمایه گذاری صورت گیرد، همین ابعاد اخلاقی طلاب در حوزه است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تتبع در سیره اخلاقی گذشتگان و عرصه فعالیت اندیشمندانه آنان در حوزه های علمیه عنوان کرد: بحث های اخلاق، احترام و تکریم اساتید باید در حوزه علمیه خراسان ارزشمند و مورد تاکید باشد همانطور که کماکان برهمین منوال بوده و هست.

این آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس با بیان این که حوزه خراسان در عرصه فعالیت های تحولی خود قدم های خوب و ارزشمندی برداشته و در بارآوردن و پرورش طلاب انقلابی نیز اهتمام ویژه ای دارد، خاطر نشان کرد: به نظر باید در بحث دفاع مقدس کتابی تدوین شود تا پیشینه حوزه ها را نمایش داده و فداکاری علمای سلف ما در اساس انقلاب و دفاع مقدس و نقش آفرینی مجاهدان را به تصویر بکشد.

حجت الاسلام کمیلی در ادامه ضمن تشریح خاطراتی از عملیات های خیبر و بدر دوران دفاع مقدس، به 6 سال اسارت خود در اردوگاه های رژیم بعث اشاره و بیان کرد: باید تدبیر و برنامه ریزی از سوی مسئولان متولی امر صورت بگیرد تا خاطرات ناب جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در قالب کتب مفیدی گردآوری شده و خروجی فاخری از این منظر، از حوزه علمیه خراسان به جامعه ارائه شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اهمیت مضاعف نسبت به قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه ابراز کرد: در اسارت با حضور صلیب سرخ، توانستیم یک جلد مفاتیح الجنان را به دست بیاوریم که این کتاب به صورت مخفیانه در همه اردوگاه مورد انس ایثارگران معزز بود.

همچنین در حاشیه این دیدار حجت الاسلام روشندل، مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان با بیان این که از زمان حکم انتصاب مدیر حوزه خراسان از سوی مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) در عرصه تاکید بر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به همت معاونت آموزش این حوزه فعالیت های ویژه ای صورت گرفته است، بیان کرد: از دغدغه های مدیریت جدید حوزه این بود که این کتب از درس های جنبی به متن دروس حوزه وارد شود همچنان که امروز این دروس به عنوان رکن و در جمع دروس اصلی و رسمی قرار دارد.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان ضمن بیان ضرورت پایبندی به اخلاق در حوزه های علمیه، عنوان کرد: جلسات و نشست های درس اخلاق از جمله اقدامات برجسته تحولی شمرده می شود که به طور جد در این حوزه دنبال شده و آنچه مورد تاکید مدیریت تحولی حوزه قرار داشته نیز این بوده که اصول اخلاقی باید میان معلم و متعلم و یا استاد و طلبه متقابل باشد تا آن رشد اخلاقی مدنظر حاصل شود.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha