جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس کانون وکلا و  رئیس دادگستری استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه توجه به مقوله خانواده و حل مشکلات این نهاد مقدس را از اولویت های دادگستری و دادستانی قم دانست و تاکید کرد: بحث خانه و خانواده بسیار مهم و حیاتی است و شایسته است همه دستگاه ها و نهاد های دیگر نیز به کمک بیایند و یاری دهنده خانواده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، آیت الله اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دادگستری استان قم و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت دستگاه قضا و دادگستری در ایجاد عدالت و حل دعاوی در جامعه گفت: یکی از مهم ترین نکاتی که دادگستری قم باید مدنظر داشته باشد داشتن یک نگاه راهبردی و برنامه جامع برای آینده است، چرا که روزمرگی  ما را از برنامه جامع راهبردی دور می سازد و باید برای این امر مهم برنامه ریزی های خاصی صورت گیرد.

وی افزود: داشتن نگاه فنی و کارشناسانه و علمی به مسائل از دیگر نکاتی است که باید در دادگستری و دادستانی قم مد نظر گیرد؛ چرا که با تدابیری می شود جلوی بسیاری از معضلات و مشکلات کشور را گرفت.

مدیر حوزه های علمیه توجه به مقوله خانواده و حل مشکلات این نهاد مقدس را یکی دیگر از اولویت های دادگستری و دادستانی قم دانست و تاکید کرد: بحث خانه و خانواده بسیار مهم و حیاتی است و شایسته است همه دستگاه ها و نهاد های دیگر نیز به کمک بیایند و یاری دهنده خانواده باشند.

امام جمعه قم تعامل با سایر دستگاه های کشور را اولویت بعدی دادگستری قم دانست و گفت: تعامل و هم افزایی با سایر دستگاه ها و سایر ارگان های کشور و استان بسیار مهم است و کمک زیادی به این نهاد می کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به وجود درس های خارج متعدد در حوزه در مورد قضا و فعالیت های علمی صورت گرفته در این عرصه تاکید کرد: از منظر حوزوی امروزه دروس خارج خوبی در مورد امر قضا وجود دارد؛ اما هنوز هم از حیث پایان نامه و رشته و درس خارج جای کار زیادی وجود دارد که شایسته است طلاب فاضل و توانمند در این عرصه مهم وارد شوند و حوزه نیز آمادگی دارد از ابعاد گوناگون به کمک دادگستری قم بیاید.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دادگستری قم گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این مرکز ارائه داد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha