پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر بهرام سرمست/ استاندار قم

حوزه/ استاندار قم گفت: در طرح های مطالعه ای بایستی راهبرد توسعه ی بخش های استان قم بر اساس ویژگی های بومی شان مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه  دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کارگروه زیربنایی،توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان قم، مبنای تصمیم گیری ها را داشتن راهبرد و انجام مطالعات کارشناسی دانست و گفت: گزارش مطالعه ی توسعه ی بخش های روستایی قم که در این جلسه ارائه شد در راستای تصمیمات کارشناسی از اهمیت ویژه برخوردار است.

استاندار قم با بیان اینکه در این طرح مطالعه ای بایستی راهبرد توسعه ی بخش های استان قم بر اساس ویژگی های بومی شان مشخص شود افزود: اولویت های روستایی با یکدیگر متفاوت است و برندسازی یک مزیت اقتصادی در هر یک از بخش های استان نگاه ویژه مسئولان را می طلبد.

وی بیان داشت: به دنبال خلق یک مزیت جدید در بخش ها نیستیم و باید بر اساس زیرساخت های موجود طرح های توسعه ای را تدوین کنیم.

سرمست همچنین نگاه فرابخشی در فرایند توسعه را ضروری دانست و گفت: اگر این نگاه وجود نداشته باشد در زمینه خوشه بندی مناطق اقتصادی به توفیق چندانی دست نخواهیم یافت.

وی تصریح کرد: درصدد یک مطالعه جامع برای استان قم هستیم که ضمن هویت بخشی برای بخش ها، در یک نگاه کلی تر، هویت توسعه ای استان قم در کشور را نیز مشخص کند.

استاندار قم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک پردیسان گفت: جانمایی تصفیه خانه پردیسان با در نظر گرفتن ملاحضات زیست محیطی و پدافند غیرعامل باید در دستور کار قرار بگیرد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha