پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: طبق اسناد فاش شده در طول جنگ هشت ساله؛ به جز کمک های فراوان غربی ها به صدام، کشور عربستان به تنهایی ۳۰ میلیارد دلار و کویت ۱۶ میلیارد دلار به رژیم بعث صدام برای سرنگونی ایران اسلامی کمک بلاعوض کردند!!.

 ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به اینکه مردم شیعه و سنی کردستان سالیان متمادی است که در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند، اظهار داشت: این برادری و همزیستی مسالمت آمیز نتیجه فرهنگ و بینش دینی بالای مردم استان کردستان دارد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: مردم این استان در مراسم های مذهبی و دینی همواره در کنار همدیگر حضور داشته و دارند و تاکنون هیچ کسی یا هیچ جریانی نتوانسته است که وحدت و برادری مردم این استان را برهم بزند و هر توطئه ای هم که دشمنان علیه مردم این دیار چیده اند با بصیرت مردم منطقه خنثی شده است.

ماموستا خدایی به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: مردم سنی مذهب استان کردستان اهل بیت رسول اکرم (ص) را بسیار دوست دارند و حب این عزیزان در دل مردمان این دیار وجود دارد و هر ساله بسیاری از مردم این منطقه برای زیارت بارگاه ائمه اطهار به سراسر ایران و حتی کشورهای دیگر سفر می کنند.

این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از بدخواهان تاب دیدن این وحدت را ندارند، گفت:دشمنان می خواهند به هر طریقی که شده است وحدت و انسجام ملت ایران را از بین ببرند، لذا این روزها به شدت دم از اختلافات مذهبی بین مذاهب اسلامی و حتی دیگر ادیان می زنند که این یک نقشه شیطانی و پلید است.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه کردستان از ابتدای انقلاب تاکنون در معرض افکار و عقاید منحرف و تفرقه انگیز بدخواهان و ضدانقلاب بوده است، اظهار داشت: جریان های ضد وحدت بسیاری در منطقه با حمایت برخی از کشورهای مرتجع منطقه و رژیم اسرائیل به شدت به دنبال از بین بردن برادری و وحدت مردم این استان هستند، ولی تاکنون هیچ نتیجه ای از این اعمال ننگین خود نگرفته اند.

ماموستا خدایی در ادامه به قدرت و اقتدار نظام اسلامی در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: در اوایل انقلاب بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه برخی از کشورهای خودفروخته منطقه همانند رژیم آل سعود از هر نظر عراق را علیه ایران در جنگ هشت ساله حمایت می کردند تا جایی که در عملیات فتح المبین بیش از ۱۴۰۰ اسیر عربستانی به دست رزمندگان اسلام به اسارت درآمدند و این یک رسوایی بزرگ برای حامیان رژیم بعث و شخص صدام معلون بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کشور عربستان و کویت در چندین مرحله مبالغ هنگفتی را به صورت نقدی به عراق علیه ایران کمک کردند.

امام جمعه سنندج گفت: طبق اسناد فاش شده در طول جنگ هشت ساله؛ به جز کمک های فراوان غربی ها به صدام، کشور عربستان به تنهایی ۳۰ میلیارد دلار و کویت ۱۶ میلیارد دلار به رژیم بعث صدام برای سرنگونی ایران اسلامی کمک بلاعوض کردند!!.

ماموستا خدایی در پایان گفت: با وجود اینکه در جنگ ایران و عراق تمام دنیا حامی مستقیم عراق در این نبرد بودند، امدادهای غیبی، ایثار رزمندگان، رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) و... زمینه شکست صدام و حامیان ابرقدرتش را فراهم آورد و این ماجرا را باید برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha